افتتاح ها و راه اندازی پروژه ها و طرح ها را محدود به مناسبت خاصی نکرده و به محض آماده شدن جهت استفاده مردم، راه اندازی و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

به گزارش تایماز نیوز به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دکتر علی محمدیان رئیس دانشگاه در گفتگوی زنده تلویزیونی در برنامه ساغ یاشا شبکه سبلان ضمن تبریک هفته دولت و فرارسيدن ۱۲ شهریور، روز بهورز اظهارداشت: از تمام پزشکان و کادر علوم پزشکی و بهورزان عزیز که در بیش از ۲ سال گذشته در مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و خصوصی فعالیت کردند و هم اکنون هم درگیر هستند تشکر و قدردانی می کنیم.

دکتر محمدیان بیان داشت: افتتاح ها و راه اندازی پروژه ها و طرح ها را محدود به مناسبت خاصی نکرده و به محض آماده شدن جهت استفاده مردم، راه اندازی و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به افتتاح پروژه ها و طرح ها در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در هفته دولت خاطر نشان کرد: این پروژه ها مجموعاً با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی شده یا در هفته های آینده راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: از جمله پروژه هایی که در هفته های آینده در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید می توان به افزوده شدن ۴۵ تخت به تخت های بخش اورژانس، راه اندازی رشته تصویر برداری مداخله ای، راه اندازی دستگاه آنژیوگرافی دوم بیمارستان بعنوان دستگاه بسیار پیشرفته و با قابلیت آنژیوگرافی قلب، عروق محیطی و عروق مغزی، همچنین راه اندازی دستگاه سی‌تی‌اسکن دوم و رختشویخانه مرکز تروما اشاره کرد.

دکتر محمدیان گفت: افتتاح مراکز خدمات جامع سلامت خلیل آباد و آقاباقر در اردبیل، افتتاح ساختمان فوریت های پزشکی چای سقرلو در نیر، کلنگ زنی مرکز جامع سلامت نیر و ساختمان اورژانس کورائیم، کلنگ زنی مرکز جامع سلامت شهری و روستایی شهید باکری و پایگاه سلامت شهرک ولیعصر شهرستان گرمی نیز از جمله این پروژه‌هایی بود که در هفته دولت افتتاح کلنگ زنی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تاکید کرد: عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و برخورداری از حداقل های سلامت حق طبیعی مردم است و تمامی اقدامات دانشگاه بر این اساس می باشد.

دکتر محمدیان با بیان اینکه استان اردبیل در طول چندین سال گذشته با عقب ماندگی در امکانات بهداشتی و درمانی مواجه بوده تصریح کرد: اکثر بیمارستان های مرکز استان دارای قدمت تاریخی و قدیمی بوده که برای تعداد محدودی تاسیس و ارائه خدمت می کردند، در حالیکه با اضافه شدن خدمات فوق تخصصی و تخصصی و افزایش جمعیت و نیاز به افزایش مراکز درمانی، بیمارستان جدیدی بغیر از بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل وارد عرصه خدمت رسانی نشده و بیمارستان امام رضا (ع) نیز بصورت استیجاری از دانشگاه آزاد در اختیار دانشگاه می باشد و هم مردم و هم کادر درمانی با سختی مواجه هستند و از این بابت ابراز شرمندگی کرده و از عموم مردم عزیز استان عذرخواهی می کنم.

وی بیان داشت: باید جهت رفع این نیازها به میانگین کشوری نزدیک شویم و بدین منظور دو پروژه عمده درمانی در استان در نظر گرفته شده، یکی از این پروژه‌ها بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی خیریه نجف زاده است و اساسی ترین مرکز درمانی که چند سال قبل بدون لحاظ اعتبارات لازم، کلنگ زنی آن انجام شده و امیدواریم مراحل اجرایی آن با مشارکت شرکتهای داخلی و خارجی و سایر منابع در دو فاز شروع شود، بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی است. در شهرستانها هم نیاز به گسترش تخت ها و مراکز درمانی وجود دارد که پیگیری های لازم در این خصوص انجام می شود.

دکتر محمدیان ضمن تقدّم دانستن پیشگیری بر درمان بعنوان مهمترین مسأله حوزه سلامت تاکید کرد: اولویت و اصلی ترین درخواست ما این است که با تغییر در سبک زندگی، تغذیه مناسب، ورزش و رعایت توصیه های بهداشتی از بروز بیماریها پیشگیری کنیم.