معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اینکه شناسایی وجذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل ابتدای نیز اولویت اساسی است گفت: در این زمینه یک هزار و ۵۳۸ نفر در استان اعلام شده بود که ۷۴۷ نفر در طیف های شانزده گانه شناسایی شده اند.

خدا بنده معاون آموزش اردبیل

 

 

به گزارش تایماز نیوز وحید خدابنده اظهار داشت: تاکنون ثبت نام نهایی ۱۲۲ هزار و ۶۴۵ دانش آموز ابتدایی دراستان اردبیل انجام شده وثبت نام ازدانش آموزان دوره ابتدایی هم چنان درمدارس ابتدایی استان ادامه دارد.

وی گفت:پیش بینی می‌شود طی روز‌های آینده ثبت نام حدود ۱۰ هزار دانش آموز اول ابتدایی استان که پیش ثبت نام شده  و در مرحله سنجش بدو ورود به دبستان قرار دارند، نهایی شده که با این روند شاهد افزایش ثبت نام دانش آموزان ابتدایی  نسبت به سال گذشته خواهیم بود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش استان اردبیل گفت:بیش از ۱۲۴ هزار دانش آموز ابتدایی استان اردبیل هم برای دریافت کتاب درسامانه ثبت نام کردند واین کتاب همزمان باشروع مدارس بین دانش آموزان توزیع می‌شود.

خدابنده از انجام سازماندهی معلمان و کلاس بندی مدارس در سامانه سیدا  برای حضور پرشکوه و منظم دانش آموزان در مهر ماه خبرداد وگفت: در راستای توسعه عدالت آموزشی و افزایش پوشش تحصیلی حتی دربرخی مناطق برای تک یا تعداد کم دانش آموزان هم کلاس درس دایر می‌شود وهمه مناطق استان تحت پوشش آموزش ابتدایی قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: دوره‌های آموزشی اولیا و مدیران و معلمان هم درآستانه آغاز سال تحصیلی جدید برگزارشده وهمچنان ادامه دار است وآموزش موفق در دوره ابتدایی مستلزم توجه ویژه به ابعاد و روحیات روان شناختی دانش آموزان و هم چنین تقویت رابطه معلمان ودانش آموزان و اولیا با مدرسه است  و هر چقدر این رابطه مستحکم تر باشد آموزش نیز به راحتی اتفاق خواهد افتاد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل ازبرگزاری کلاس جبرانی برای دانش آموزان ابتدایی خبرداد وافزود:این دوره‌ها در قالب  ۳۴۵ پایگاه، ۱۵۳۰ کلاس برای ۱۶۴۰۶ دانش آموز لازم التوجه سراسر استان از تیر ماه شروع شده وتا نیمه دوم شهریورماه ادامه دارد.

خدابنده بیان کرد: آموزش نوآموزان بدو ورود به دبستان هم درقالب آمادگی یک ماهه پیش دبستانی در ۲۰۶ کلاس و ۳۰۹۵ نوآموز در دستور کار است  و این کلاس ها با هدف آمادگی بیشتر دانش آموزان مشمول طرح جهت ورود به دوره ابتدایی برگزار می گردد.

وی گفت:ارتباط وتعامل خوب معلمان ومدیران با دانش آموزان اولویت اساسی است تا دانش آموزان بتوانند درفضای شاد ، لذت بخش ، مناسب و بدون استرس آموزش ببینند  چرا که در دوره ابتدایی ایجاد فضای سالم بدون استرس و حفظ آرامش روانی دانش آموزان مبنای کاراست.

خدابنده با اشاره به اینکه شناسایی وجذب دانش آموزان بازمانده ازتحصیل ابتدای نیز اولویت اساسی است اظهار کرد: با توجه به اینکه هزار و ۵۳۸ نفر دراستان اعلام شده بود بعد از بررسی از این تعداد ۷۴۷ نفر در طیف های شانزدگانه شناسایی شده اند و تلاش در جهت جذب این دانش آموزان جهت ادامه تحصیلی در تمامی نواحی و مناطق ۱۹گانه ادامه دارد.

وی گفت:دردوران کرونا کارگروه کشوری تولید وارزیابی محتوای الکترونیکی پایه ششم  به اردبیل سپرده شده بود که آموزش وپرورش استان دراین حوزه موفق عمل کرد و بیش ازهزار و ۲۰۰  محتوا در طی دو سال تحصیلی گذشته تولید و درقالب ۱۸۰ کانال در شبکه اجتماعی دانش آموزان(شاد ) بارگذاری گردید.(تسنیم)

 

 

کودکان جا مانده از تحصیل

 

۱۵۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در اردبیل شناسایی شد