به گزارش تایماز نیوز به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، در دومین روز از هفته دولت، افتتاح پروژه های بهداشتی درمانی دانشگاه با بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت روستایی خلیل آباد آغاز شد. در آیین افتتاح این پروژه که با حضور حجت الاسلام سید کاظم موسوی نماینده مجلس، […]

 

 

به گزارش تایماز نیوز به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، در دومین روز از هفته دولت، افتتاح پروژه های بهداشتی درمانی دانشگاه با بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت روستایی خلیل آباد آغاز شد.

در آیین افتتاح این پروژه که با حضور حجت الاسلام سید کاظم موسوی نماینده مجلس، فرماندار اردبیل، جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و اهالی منطقه برگزار شد دکتر علی محمدیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: زمین این پروژه با مساحت ۱۲۰۰ مترمربع توسط اهالی محترم روستا اهدا شده است که از سال ۱۳۹۶ عملیات اجرایی آن آغاز شده بود و بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز این مرکز هزینه شده است.

دکتر محمدیان افزود: در این مرکز خدمات پزشکی، مامایی، پرستاری و خدمات دارویی برای ۵۰۴۳ نفر ارائه خواهد شد و این مرکز تعداد چهار خانه بهداشت(خلیل آباد، ایوریق، کریق و بیله درق ) را تحت پوشش قرار خواهد داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به اینکه در هفته دولت امسال پروژه های بهداشتی و درمانی با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال در استان افتتاح خواهد شد، گفت: در روزهای آتی هم پروژه های مهمی در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل افتتاح خواهد شد که شامل راه اندازی دستگاه سی تی اسکن دوم، افزایش ظرفیت تخت های اورژانس قدیم، راه اندازی بخش تصویربرداری مداخله ای برای اولین بار در استان، رختشویخانه تروما و راه اندازی دستگاه آنژیوگرافی دوم در این بیمارستان خواهد بود.

دکتر محمدیان ادامه داد: در شهرستان ها هم افتتاح ساختمان فوریت پزشکی سقرلو نیر، کلنگ زنی درمانگاه تخصصی مرکز جامع سلامت نیر، کلنگ زنی مرکز فوریت پزشکی ۱۱۵ کورائیم، کلنگ زنی مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی شهید باکری و کلنگ زنی پایگاه سلامت شهرک ولیعصر شهرستان گرمی از پروژه های مهم دانشگاه در هفته دولت امسال است.