آفاقی معاون مقام عالی قضایی استان اردبیل در جلسه کارگروه آسیب شناسی و ارتقاء کارکرد ورزش اردبیل بر پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی بر فعال شدن کمیته های انضباطی هیات ها جهت اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از بروز جرائم و آسیب ها در این حوزه تاکید کرد.

آفاقی دادگستری اردبیل

 

 

به گزارش تایماز نیوز به نقل از دبیرخانه اطلاع رسانی و ارتقاء آگاهی های عمومی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل جلال آفاقی معاون رییس کل دادگستری استان اردبیل در جلسه کارگروه آسیب شناسی و ارتقاء کارکرد ورزش اردبیل بر پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی با اشاره بر اینکه امروز حوزه ورزش از امیدهای نظام در عرصه داخلی و بین المللی است، افزود: کارکرد ورزش و تاثیر آن بر حوزه های گوناگون موجب جلب توجه دشمنان و بدخواهان به این جامعه و قشر تاثیرگذار و بروز انواع تهدیدات شده است.

وی اخلاق و تربیت های اخلاقی در کنار پرورش جسمانی را بسیار ضروری دانسته، ادامه داد: زمانی ورزش در جایگاه پیشگیرانه خود در جامعه موفق خواهد بود که خود عاری از آسیب باشد.

این مقام قضایی با اشاره به برخی حوادث ناگوار در میادین ورزشی و همچنین وجود برخی پرونده در محاکم مرتبط با هیات ها و باشگاهها و یا ورزشکاران و مدیران ورزشی، اظهار داشت: شان و جایگاه والای این قشر تاثیرگذار ایجاب می کند، شاهد هیچ پرونده ای مرتبط با حوزه ورزش در محاکم نباشیم.

آفاقی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل عملکرد کمیته های قضایی و انضباطی در هیات های ورزشی را دراین زمینه بسیار حیاتی خوانده، افزود: کمیته ها با آگاه سازی مستمر و رصد و نظارت های لازم می توانند در صیانت از مجموعه و توسعه و ترویج فرهنگ پیشگیری و جلوگیری از وقوع جرائم و به تبع آن جلوگیری از تشکیل پرونده در محاکم نقش اساسی ایفا کنند.

آفاقی ادامه داد: در پیگیری موضوع از اداره کل ورزش و جوانان به زودی با فعال شدن کمیته های انضباطی تمام هیات های ورزشی استان، کارگاه های آموزشی لازم از سوی دادگستری برای اعضای این کمیته ها برگزار خواهد شد.