اردبیل مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: یک‌هزار و ۵۰۰ کیلومتر تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار در مناطق مختلف استان اردبیل در حال اجرا است.

مدیر عامل برق اردبیل آقای قدیمی

 

 

به گزارش تایماز نیوز حسین قدیمی در نشست با اعضای شورای اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: در سال‌جاری تلاش کردیم تا اعمال خاموسی برای مشترکان خانگی، صنعتی و واحدهای تولیدی را نداشته باشیم که در ۲ ماه سپری شده از ایام پیک مصرف برق پایداری برق و جلوگیری از اعمال خاموشی‌ها را به انجام رساندیم.

وی تصریح کرد: به رغم کمبود منابع و اعتبارات، ما سال گذشته تصمیم گرفتیم تا با توجه به افزایش قیمت تجهیزات حوزه برق به ارزش ۱۵۶ میلیارد تومان، اجناس خریداری و در انبارها نگهداری کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: با خرید ۵۰۰ دستگاه ترانس و عقد قرارداد برای اجرای طرح کابل خودنگهدار، تجهیزات مورد نظر خریداری شد تا ما نسبت به سال‌های گذشته با حجم بسیار بالا این طرح را در سطح استان اجرایی و عملیاتی کنیم.

قدیمی با بیان اینکه صد درصد شهرها و روستاهای استان از نعمت روشنایی برخوردار هستند، افزود: ۱۷ قشلاق ۲ تا سه خانواری امسال در اولویت نیرورسانی قرار گرفته و ما تلاشمان بر این است تا همه مناطق شهری، روستایی و حتی قشلاقات عشایری را از نعمت روشنایی بهره‌مند کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با گذر از حل مشکلات کمی توسعه برق، ما روی کیفیت به ویژه پایداری شبکه برق تلاش می‌کنیم تا زمینه برای جلب رضایت مشترکان برق را مهیا کنیم.

قدیمی اضافه کرد: امسال یک‌هزار و ۵۰۰ کیلومتر تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار را هدف‌گذاری کردیم که در همه شهرستان‌ها با فعال کردن هفت پیمانکار، این پروژه‌ها در حال انجام است.

وی بیان کرد:‌ در اصلاندوز و پارس‌آباد بیش از ۲۹۰ کیلومتر، در بیله‌سوار و جعفرآباد به طول ۱۲۰ کیلومتر، انگوت و گرمی به طول ۱۲۰ کیلومتر، خلخال و کوثر به طول ۲۲۵ کیلومتر و در شهرهای مرکزی استان نیز توسعه و اجرای کابل خودنگهدار را با سرعت بیشتر شاهد هستیم.

قدیمی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: هیچ مشکلی در تأمین منابع مورد نیاز در این حوزه وجود ندارد و ما امیدواریم با تأمین ۳۰۰ میلیارد تومان اهداف امسال در این حوزه تحقق عینی پیدا کند.

وی از اجرای طرح بهارستان در روستاهای استان خبر داد و تصریح کرد: در قالب این طرح به تعمیر و اصلاح شبکه فرسوده، جابجایی تیرهای برق، نصب ترانس و توسعه کابل خودنگهدار اقدام کرده و به صورت جامع و کامل طرح‌های توسعه‌ای مد نظر قرار می‌گیرد.

قدیمی در مورد تأمین چراغ روشنایی و خریدهای انجام شده در این حوزه گفت: پنج هزار دستگاه چراغ در قالب مناقصه برگزار شده، خریداری شده که در بین شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

وی در مورد جابجایی تیرهای برق با همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها افزود: این کار نیز با اولویت محدوده‌های پرخطر آغاز شده و امسال در کنار جابجایی تیرهای برق، تعمیر و اصلاح پنج هزار لامپ روشنایی معابر را نیز انجام می‌دهیم.

قدیمی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: برای توسعه ساختمان ادارات برق اصلاندوز و کورائیم امسال برنامه‌ریزی‌هایی را انجام دادیم و در کنار آن برای چندین شهرستان تجهیزات مورد نیاز به ویژه جره‌ثقیل و بالابر تأمین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل از تأمین کنتور و کابل مورد نیاز برای ارائه خدمات به مشترکان خانگی و تجاری خبر داد و اضافه کرد: هیچ مشکلی در تأمین این تجهیزات در سطح استان وجود ندارد.

منبع :ایسنا