معاون فنی و راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: عملیات روکش آسفالت محور کورائیم به خلفلو که یکی از مهم‌ترین مطالبات اهالی بخش کورائیم شهرستان نیر است، تا هفته دولت به اتمام خواهد رسید.

 

به گزارش تایماز نیوز به نقل از روبط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل / منصور نجفقلی زاده در بازدید از محورهای روستایی شهرستان نیر گفت: با اجرای پروژه مهم راه کورائیم خلفلو ، مسیر بخش کورائیم به تهران ۵۵ کیلومتر کاهش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: راه روستایی خلفلو به کورائیم به طول ۱۰ کیلومتر به صورت امانی و پیمانی با تلاش راهداران دیار سبلان درحال اجراست.

معاون فنی و راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: طول کلی مسیر ۲۰ کیلومتر بوده که ۱۰ کیلومتر آن تا سال ۹۸ تکمیل شده، ۶ کیلومتر عملیات آسفالت طی ماههای گذشته انجام شد و طبق تعهدات پیمانکار پروژه، ۴ کیلومتر باقیمانده از کل مسیر نیز تا پایان شهریور ماه و هفته دولت به اتمام خواهد رسید.

نجفقلی زاده از آسفالت بودن ۷۵ درصد از راههای فرعی و روستایی شهرستان نیر خبرداد و خاطرنشان کرد: با تلاش راهداران سخت کوش این شهرستان ۹ کیلومتر راه روستایی که مسیر ارتباطی ۵ روستا است بهسازی شده و درحال حاضر آماده آسفالت است.

وی با اشاره به بازدید نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شهرستانهای اردبیل، نیر، نمین و سرعین از روند اجرائی این طرح گفت: در این بازدید صدیف بدری نیز با بیان اینکه همان طور که از آغاز این طرح در کنار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بودیم، در ادامه نیز با جذب اعتبارات لازم تلاش خواهیم کرد تا این پروژه مهم در زمان کوتاهی به اتمام رسیده و راه دسترسی اهالی شریف این بخش به مرکز کشور تسهیل شود.

معاون فنی و راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل برخورداری ۵۸ درصد از راه های روستایی استان از آسفالت را خاطرنشان کرد و افزود: استان اردبیل ۴ هزار و ۷۵۱ کیلومتر راه روستایی دارد که از این میزان ۲ هزار و ۷۳۶ کیلومتر از آسفالت مناسب برخوردار است.