معاون رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت؛غیر از رنج بیماری رنج دیگری به بیماران تحمیل نشود!

آفاقی معاون پیشگیری از وقوع جرم

به گزارش تایماز نیوز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان اردبیل؛در اولین روز از هفته مالیات، معاون مقام عالی قضایی استان اردبیل در دیدار مدیرکل امور مالیاتی استان ، بر اجرایی شدن قانون پایانه های فروشگاهی و نظارت و کنترل بیش از پیش برصنوف برای تحقق عدالت تاکید کرد.

آفاقی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل در این دیدار که به مناسبت هفته مالیات صورت گرفت، با اشاره براینکه برخی صنوف به ویژه بعضی از پزشکان به منظور فرار مالیاتی، مراجعین را مجبور به پرداخت نقدی هزینه های متعلقه می نمایند، افزود: دستگاه قضایی در اجرای عدالت و دفاع از حقوق مردم و جامعه هیچ اغماضی در برخورد با متجاوزان به حقوق عمومی ندارد. این مقام قضایی با تاکید بر اینکه همه در پیشگاه عدالت باید تسلیم باشند، به گزارشات موجود درخصوص عملکرد برخی از پزشکان در دریافت هزینه های ویزیت و درمان و خدمات پزشکی و جراحی صورت گرفته بصورت نقدی اشاره کرده، افزود: به منظور فرار مالیاتی گزارشاتی از واریزی مبالغ به حساب های خصوصی پزشکان و یا افراد غیر و همچنین استفاده از کارت خوان های مرتبط با حساب غیر تجاری و نیز بی هویت غیر مرتبط با پرونده مالیاتی و امثال این موارد وجود دارد که مستقیما امنیت اقتصادی کشور و سرنوشت مردم را نشانه رفته است. آفاقی با اظهار اینکه این معظل مختص یک استان خاصی نبوده حتی در سطح کشور دریافت دلار و ارز از سوی پزشکان گزارش می شود، افزود: چندی پیش با ذکر اهمیت پرداخت مالیات و تاثیر آن بر سرنوشت مردم به ویژه در ارتقاء وضعیت معیشتی و رونق و آبادانی، تذکری به تمامی صنوف به ویژه پزشکان اردبیل از سوی تشکیلات قضایی استان داده شد. وی ادامه داد: بنابه رصد و ارزیابی صورت گرفته از بازخورد این هشدار ظاهرا برخی ها همچنان به اعمال مجرمانه خود در فرار مالیاتی ادامه می دهند.
آفاقی افزود: این هشدار مجدد دستگاه قضایی استان خطاب مستقیم به آندسته از افرادی دارد که با بی اعتنایی به تذکر صورت گرفته باعث تضییع حقوق آحاد جامعه هستند. وی الزام بیماران برای اینگونه اعمال بجای استفاده از دستگاه کارتخوان را نیز تحمیل رنج مضاعف به بیماران صاحب درد و رنج دانست.
جلال آفاقی از تاکید مقام عالی قضایی استان برای پیگیری قاطعانه موضوع خبر داده، اظهار داشت: طی مکاتبه ای از ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان خواسته شده نسبت به بررسی و نظارت بیشتر و اقدامات پیشگیرانه لازم اقدام کنند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردییل اظهار امیدواری کرد با اجرایی شدن قانون پایانه های فروشگاهی، فرار مالیاتی در حد چشم گیر کنترل شود. وی از عموم مردم شریف استان خواست هرگونه اطلاعات خود پیرامون فرارمالیاتی را به دستگاه قضایی استان منعکس نمایند.
وی دراین خصوص آمادگی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل را برای دریافت هرگونه گزارش مردمی از طریق سامانه جامع ارتباطات مردمی(سجام) اعلام کرد.