در راستای اجرای سند جامع عملیاتی پدافند غیر عامل کشور، اولین جلسه کارگروه حقوقی – قضایی پدافند غیر عامل استان با هدف بررسی و تعیین ساز و کارهای تحقق اهداف مقرر برای کارگروه در محل دادگستری استان برگزار شد.

به گزارش تایماز نیوز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان در این جلسه با بیان نکات مهم دیدار با رهبر معظم انقلاب که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شده بود گفت: خوشبختانه هماهنگی و اتّحاد خوبی ما بین سه قوا در کشور برقرار است و این امر به استانها نیز تسرّی پیدا کرده است که امید است این عامل مهم به نحو مطلوب در خدمت رسانی به مردم موثر باشد.

وی در ادامه به موضوع پدافند غیر عامل پرداخته و ضمن معرفی اعضای کار گروه حقوقی – قضایی، وظایف این کار گروه را تشریح نمود.

سپس رئیس کل دادگستری استان نظر به اهمیت موضوع پدافند غیر عامل، دستور تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات در حوزه پدافند غیر عامل در استان را صادر نمود.

طباطبایی دادستان عمومی و انقلاب اردبیل نیز در این جلسه با بیان اهمیت پدافند غیر عامل تصریح کرد: همه مسئولان باید با آگاهی کامل از وظایف و اهمیت این پدافند، بر لزوم آمادگی کامل علمی و میدانی به منظور مقابله و پیشگیری از خطرات و تهدیدات احتمالی تاکید نمود.

بحث و تبادل نظر در خصوص نحوه اقدام کار گروه به منظور ارتقای کیفیت عملکرد آن از دیگر موضوعات این جلسه بود.

پدافند غیر عامل به مجموعه اقدامات غیر مسلحانه ای که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن می شود، گفته می شود.