اشتغال ۴ هزار و ۶۷۱ نفر در واحدهای صنفی اردبیل/واحدهای صنفی معادل صنعت اشتغالزایی دارند رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: اشتغال ایجاد شده در واحدهای صنفی استان اردبیل بیش از چهار هزار و ۶۷۱ نفر است. رامین صادقی در مراسم گرامیداشت روز اصناف در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: همپای افزایش […]

اشتغال ۴ هزار و ۶۷۱ نفر در واحدهای صنفی اردبیل/واحدهای صنفی معادل صنعت اشتغالزایی دارند
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: اشتغال ایجاد شده در واحدهای صنفی استان اردبیل بیش از چهار هزار و ۶۷۱ نفر است.
رامین صادقی در مراسم گرامیداشت روز اصناف در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: همپای افزایش اشتغال در واحدهای تولیدی صنوف نیز با تلاشی مضاعف بعد از ایام کرونا سعی کردند تا در جبهه اشتغال و توانمندی اقتصادی استان اقدامات موثری را انجام دهند.
وی با قدردانی از هیئت رئیسه اتاق اصناف، پیشکسوتان و فعالان صنوف در مناطق مختلف استان خاطرنشان کرد: اول تا دهم تیر به نام دهه تولید و تجارت نامگذاری شده و بر همین اساس وزارت صمت تلاش می کند تا در ابعاد مختلف مشکلات بیمه ای و مالیاتی اصناف را در کنار سایر بروکراسی های اداری رفع کند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اصناف اردبیل را شهره به اصناف منصف دانست و گفت: اصناف در ایام کرونا روزهای سختی را سپری کردند ولی همواره سعی داشتند تا در طرح های مختلف به ویژه کمک های مومنانه همراه مردم و مسئولان بوده و به رسالت تاریخی خود عمل کنند.
صادقی افزود: ۴ هزار و ۶۷۱ فرصت شغلی در واحدهای صنفی با اسناد بیمه ای محقق شده که این رقم معادل اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت است.
وی ادامه داد: ۵۵ هزار واحد صنفی فعال در استان داریم که اگر هر کدام از این واحدهای صنفی زمینه اشتغال دو نفر را فراهم کنند کارآفرینی ۱۱۰ هزار نفری در این واحدهای صنفی روی می دهد که یک شرایط مناسب و مطلوب است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از اصناف به عنوان بزرگترین تشکل مدنی بخش خصوصی یاد کرد و گفت: با تشدید وضعیت تورمی و گرانی ها هرچند شاهد کاهش سرمایه اصناف بودیم ولی سعی شد تا با پرداخت حق مالیاتی و بیمه ای خود دولت را در ارائه خدمات بیشتر و بهتر یاری کنند.
صادقی از حل مشکلات مالیاتی اصناف خبر داد و بیان کرد: با تعامل خوب امور مالیاتی و اصناف در اردبیل مشکلات و نارسائی های گذشته در این بخش برطرف و تسهیلگری خوبی را شاهد و ناظر هستیم.