به بهانه سالروز درگذشت استاد فقید زنده یاد عاصم اردبیلی (گذری مختصر بر زندگینامه استاد عاصم اردبیلی) نام : صالح (پرویز ) نام خانوادگی : عاصم کفاش اردبیلی تخلص : عاصم تاریخ تولد : ۱۳۲۰ تاریخ وفات : ۱۳۹۳/۲/۱۴ 💢استاد عاصم اردبیلی در سال ۱۳۲۰ شمسی در محله جمعه مسجد دیده به جهان گشود. 💢تحصیلات […]

به بهانه سالروز درگذشت استاد فقید زنده یاد عاصم اردبیلی

(گذری مختصر بر زندگینامه استاد عاصم اردبیلی)

نام : صالح (پرویز )
نام خانوادگی : عاصم کفاش اردبیلی
تخلص : عاصم
تاریخ تولد : ۱۳۲۰
تاریخ وفات : ۱۳۹۳/۲/۱۴

💢استاد عاصم اردبیلی در سال ۱۳۲۰ شمسی در محله جمعه مسجد دیده به جهان گشود.

💢تحصیلات ابتدایی را در دبستان سنائی و تحصیلات متوسطه را در دبیرستان صفوی به پایان رساند .

💢بعد از اتمام خدمت مقدس سربازی ،در سال ۱۳۴۲ وارد تربیت معلم تبریز شد و پس از گذراندن دوره های آموزشی به اردبیل بازگشت و بعنوان معلم به استخدام آموزش و پرورش در آمد .

💢در سال ۱۳۵۳ به دانشسرای عالی تهران راه یافت و در خرداد ۱۳۵۷ در رشته زبان و ادبیات انگلیسی موفق به اخذ مدرک لیسانس گردید .
و به خاطر عشق و علاقه ای که به زادگاه خودداشت ، در دبیرستانهای اردبیل بعنوان دبیر زبان انگلیسی به تدریس پرداخت.

💢در سال ۱۳۴۳ ازدواج نمود و ثمره این ازدواج سه فرزند بنام های ،آقایان داور ،مرحوم داریوش و رامین شد .

💢بطور جدّ شعر را از سال ۱۳۵۷ شروع کرد و بنا به پیشنهاد زنده یاد استاد انور اردبیلی در انجمن ادبی ال محمد ص به فعالیت ادبی خود ادامه داد.

💢استاد عاصم تبحری خاص در به تصویر کشیدن درد جامعه داشت و این مطلب به خوبی در منظومه (جهنمده بیتن گول) و (ایکینجی بهلول ) نمایان است .و به همین خاطر مردم اردبیل به ایشان (ائل شاعری ) میگفتند .

💢در اسفند ماه سال ۱۳۹۲ با حضور مهمانان داخلی و خارجی به مدت دو روز مراسم نکو داشت باشکوهی جهت تجلیل از زحمات استاد عاصم ،در مجتمع فرهنگی هنری فدک برگزار گردید .

💢استاد فقید ،زنده یاد عاصم اردبیلی در چهاردهم اردیبهشت سال نود و سه بعد از تحمل یک دوره بیماری رخ در نقاب خاک کشید و به دیار باقی شتافت .

💢در سال ۱۴۰۰ با همت و تلاش فرزند ارشد و نوه ایشان ،آقایان داورعاصم و ارمین عاصم (سالک) دیوان شعر استاد عاصم اردبیلی با مقدمه پروفسور محمدزاده صدیق (دوزگون) توسط انتشارات اختر به زیور چاپ آراسته و روانه بازار شد .

(نام و یادش گرامی و راهش پر رهرو باد )

🖊 علیرضا انوش .اردبیل ۱۴۰۱/۲/۱۴