فرماندار اردبیل در مراسم تجلیل از بازرسان بهداشتی دامپزشکی کشتارگاهها درک واقعی و متقابل از فعالیت های حساس دامپزشکی در جامعه وجود ندارد همزمان با اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی در ایام رمضان فرماندار شهرستان اردبیل بعد از ظهر روز سه شنبه ۶ اردیبهشت ماه با حضور در اداره کل دامپزشکی استان […]

فرماندار اردبیل در مراسم تجلیل از بازرسان بهداشتی دامپزشکی کشتارگاهها
درک واقعی و متقابل از فعالیت های حساس دامپزشکی در جامعه وجود ندارد
همزمان با اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی در ایام رمضان فرماندار شهرستان اردبیل بعد از ظهر روز سه شنبه ۶ اردیبهشت ماه با حضور در اداره کل دامپزشکی استان از بازرسان بهداشتی دامپزشکی مستقر در کشتارگاههای اردبیل تجلیل کرد و گفت فعالیت های دامپزشکی تضمین کننده سلامت جامعه است ولی متاسفانه درک واقعی و متقابل از فعالیت های این ارگان حوزه سلامت و امنیت غذایی وجود ندارد.
به گزارش تایماز نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان؛ مهندس سید محمد اعتماد اعجازی افزود دربازدیدی که در ایام تعطیلات نوروزی در معیت مدیر کل و رئیس اداره دامپزشکی شهرستان از کشتارگاههای اردبیل داشتم زحمات و سختی کار دامپزشکی مسجل و اهمیت موضوع نظارت بهداشتی به کلی برایم روشن شد و مترصد فرصتی بودم که از بازرسان بهداشتی تجلیل کنم و امروز به این خاطر در دامپزشکی حضور دارم.
فرماندار شهرستان اردبیل با بیان اینکه از نزدیک با برخی از فعالیت های دامپزشکی آشنا است خاطر نشان کرد در اجرای طرح های نظارتی اقدامات مناسبی توسط دامپزشکی انجام شده و تا جائیکه در حوزه اختیارات فرمانداری باشد از دامپزشکی حمایت خواهم کرد.
در ابتدای این دیدار مدیر کل دامپزشکی استان با بیان اینکه تمام تلاش مجموعه دامپزشکی در راستای تامین امنیت غذایی و تضمین سلامت عمومی است به آمار و ارقام متعدد در حوزه فعالیت های دامپزشکی در بخش های مختلف اشاره کرد و افزود اداره کل دامپزشکی با طیف گسترده ای از فعالیت ها روبرو است و شاید مردم بدون توجه به فعالیت های دامپزشکی هر روز نیازمند فعالیت های این اداره هستند ولی متاسفانه دامپزشکی در جامعه مغفول واقع شده و علیرغم تنوع و تعدد فعالیت ها در جامعه شناخته شده نیستیم.
دکتر بهلول تکلوی به فعالیت های دامپزشکی از مزرعه تا سر سفره غذایی اشاره کرد و افزود قطعا بدون فعالیت های دامپزشکی ما جامعه امنی در حوزه بهداشتی و به طور کلی در امنیت غذایی نخواهیم داشت.
این مقام مسئول دامپزشکی امنیت غذایی و اقتصادی را خط مشی دامپزشکی بر شمرد و افزود تمام تلاش خویش را بکار گرفته ایم تا ضمن حمایت حداکثری از تولید کنندگان و بهره برداران دامپزشکی بویژه در تولید فراورده های خام دامی سالم و بهداشتی زمینه ساز توسعه اقتصادی و تحقق اهداف اشتغال آفرین باشیم.
مدیر کل دامپزشکی استان در ادامه سخنانش کمبود اعتبارات، تجهیزات و نیروی انسانی را مهمترین چالش پیش روی دامپزشکی عنوان و در راستای حل مشکلات موجود پیشنهاداتی در جهت بهبود امور ارائه داد و خواستار حمایت مقامات ارشد استانی از دامپزشکی شد.
در پایان این مراسم با حضور فرماندار و هیئت همراه از ده نفر از بازرسان بهداشتی مستقر در کشتارگاهها با اهدا لوح و هدایایی تجلیل شد.