مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل از پرداخت ۹۳۰ میلیارد ریال به شهرداری ها، دهیاری ها و عشایر استان اردبیل در ۹ ماهه سال جاری خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان اردبیل، ابراهیم قلی زاده با تاکید بر فرهنگ سازی مالیاتی و با بیان اینکه مردم باید از هزینه کرد […]

مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل از پرداخت ۹۳۰ میلیارد ریال به شهرداری ها، دهیاری ها و عشایر استان اردبیل در ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان اردبیل، ابراهیم قلی زاده با تاکید بر فرهنگ سازی مالیاتی و با بیان اینکه مردم باید از هزینه کرد مالیات اطلاع و آگاهی کافی داشته باشند گفت: تسهیم و واریز عوارض شهرداریها و دهیاریها و عشایر استان در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل۵۶ درصد افزایش داشته است.

قلی زاده افزود: در ۹ ماهه سال ۱۳۹۹ عوارض پرداختی به شهرداری ها، دهیاریها و عشایر ۵۹۸ میلیارد ریال بوده که در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ با رشد ۵۶ درصدی به مبلغ ۹۳۰ میلیارد ریال رسید.

مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل با تشکر از مؤدیان فهیم استان در واریز مالیات بر ارزش افزوده اذعان داشت: عوارض پرداخت شده بر اساس منابع ملی و استانی و جمعیت منطقه تخصیص می یابد و برای عمران و آبادانی همان منطقه هزینه می‌شود که با پرداخت به موقع مالیات توسط مؤدیان عدالت مالیاتی در کشور برقرار شده و خدمات بهتری برای جامعه ارائه می گردد.

لازم به ذکر است از مجموع ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده ۳ درصد به حساب شهرداری‌ها ، دهیاری‌ها و عشایر و یک درصد به بهداشت و درمان برای توسعه بهداشت و درمان عمومی اختصاص داده می‌شود.