نشست رئیس کل دادگستری استان اردبیل با مسئولان ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نهاد ریاست جمهوری به منظور احصاء مسائل و مشکلات مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان رئیس کل دادگستری استان با مسئولان ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نهاد ریاست جمهوری دیدار نمود. به گزارش روابط عمومی […]

نشست رئیس کل دادگستری استان اردبیل با مسئولان ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نهاد ریاست جمهوری

به منظور احصاء مسائل و مشکلات مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان رئیس کل دادگستری استان با مسئولان ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نهاد ریاست جمهوری دیدار نمود.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان در این نشست با اعلام اینکه مبارزه با قاچاق کالا یکی از اولویت های اصلی قوه قضائیه است خاطر نشان کرد : دستگاه قضایی استان بر همین مبنا و در تعامل، همکاری و هماهنگی با سایر دستگاه های اجرایی همواره تمام ظرفیت خود برای مقابله قاچاق کالا و ارز بکار می بندد.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه قاچاق کالا یکی از معضلات اساسی در مسیر رونق تولید و اشتغال است گفت: مبارزه جدی و قاطعانه با قاچاق کالا از جمله مبارزه با دانه درشت ها، بهترین راهکار برای حمایت از تولید داخلی است و این امر به جد در استان پیگیری می شود.
رئیس کل دادگستری استان در ادامه با توجه به مسائل و مشکلات موجود در سازمان اموال تملیکی به ویژه در بحث ورود و خروج اموال، بر لزوم استفاده از سیستم های الکترونیکی در سازمان اموال تملیکی تأکید کرد.
نماینده ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نهاد ریاست جمهوری نیز در این دیدار ضمن قدردانی از اقدامات انجام گرفته در استان در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهارداشت: با توجه به اینکه استان اردبیل یک استان مرزی است همواره مورد توجه قاچاقچیان بوده است . لیکن برخوردهای قاطع صورت گرفته با متخلفان از سوی دستگاه قضایی که با هماهنگی مردم و مسئولان دستگاه های اجرایی استان انجام شده است ، موجب شده است تا سودجویان و متخلفان در رسیدن به اهداف خود ناکام بمانند.
وی ادامه داد: با توجه به سیاست کلان کشور و تأکید روسای محترم سه قوه مبنی بر تعیین تکلیف اموال تملیکی، اقدامات فوری برای سازماندهی به اینگونه اموال از جمله؛ آگهی مزایده و اطلاع رسانی آن به عموم مردم و نیز ثبت و ضبط دقیق آن با سیستم های الکترونیکی زیر نظر کارگروه نظارت به جد دنبال می شود.

مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان اردبیل