فرماندار اردبیل گفت: شیوع بیماری کرونا در این شهرستان افزایش چشمگیری داشته و در حال حاضر به غیر از مبتلایان بستری در بیمارستان‌ها، ۶ هزار نفر هم در قرنطینه خانگی هستند. مسعود امامی یگانه در جلسه ستاد کرونا شهرستان اردبیل افزود: خارج نشدن این مبتلایان از قرنطینه به منظور عدم انتقال به دیگران بسیار […]

 

فرماندار اردبیل گفت: شیوع بیماری کرونا در این شهرستان افزایش چشمگیری داشته و در حال حاضر به غیر از مبتلایان بستری در بیمارستان‌ها، ۶ هزار نفر هم در قرنطینه خانگی هستند.

مسعود امامی یگانه در جلسه ستاد کرونا شهرستان اردبیل افزود: خارج نشدن این مبتلایان از قرنطینه به منظور عدم انتقال به دیگران بسیار حائز اهمیت بوده و در این زمینه رصد بیماران بطور مستمر انجام می‌گیرد.

وی افزایش مراجعه بیماران سرپایی و بستری مبتلایان به کرونا در شهرستان اردبیل را نگران کننده دانست و گفت: در کنار اجرای محدودیت‌های ابلاغ شده و تعطیلی بازار و اصناف، تک تک شهروندان باید شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند تا از این پیک خطرناک عبور کنیم.

امامی یگانه گفت: باید همگان نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پایبند باشیم تا شاهد تمدید محدودیت‌ها و متضرر شدن اصناف، بازاریان و کسبه‌ها نباشیم.

براساس اعلام مسئولان بهداشت و درمان اردبیل در حال حاضر ظرفیت پذیرش مبتلایان کرونایی در بیمارستان امام خمینی(ره) و بیمارستان امام رضا(ع) شهر اردبیل پر شده و بیمارستان سبلان نیز برای پذیرش و درمان مبتلایان آماده‌سازی شده است.

کارشناسان بهداشت و درمان از شهروندان خواسته‌اند به محض مشاهده علائم اولیه ابتلا به کرونا از جمله سردرد و بدن درد شدید و نیز ناراحتی‌های تنفسی به سرعت به مراکز ۱۶ ساعته بهداشت و درمان مراجعه کرده و نسبت به اقدامات تشخیصی و درمان اقدام کنند.

روند افزایشی کرونا در استان اردبیل از حدود سه هفته پیش و همزمان با سفرهای گسترده نوروزی شتاب گرفت و همانند نیمه پاییز پارسال در مسیر صعودی قرار دارد