آفاقی معاون رییس کل دادگستری استان اردبیل: با اقدامات پیشگیرانه، طلاق در استان اردبیل کاهش یافته است آفاقی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل با اعلام دستاورد ارزشمند کاهش طلاق در ده ماهه گذشته کل استان به نسبت مدت مشابه سال قبل، ازهمت دستگاه قضایی استان اردبیل برای پیشگیری از […]

آفاقی معاون رییس کل دادگستری استان اردبیل:

با اقدامات پیشگیرانه، طلاق در استان اردبیل کاهش یافته است

آفاقی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل با اعلام دستاورد ارزشمند کاهش طلاق در ده ماهه گذشته کل استان به نسبت مدت مشابه سال قبل، ازهمت دستگاه قضایی استان اردبیل برای پیشگیری از اختلافات خانوادگی دراردبیل خبرداد.

جلال آفاقی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل با ذکر اهمیت صیانت از کانون خانواده و تاثیر این نهاد بر سرنوشت جامعه، تلاش برای کاهش پرونده های اختلافات خانوادگی را از دغدغه های مهم موجود دانست.

وی انجام مشاوره برای متقاضیان طلاق ، برگزاری دوره های توانمند سازی مشاوران و دوره های آموزشی تحکیم خانواده را از جمله اقدامات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان دانسته، افزود: در ده ماهه سال جاری تعداد ۳۹۷۰ فقره پرونده باموضوع درخواست طلاق در محاکم استان اردبیل مطرح شده است. این مقام قضایی ادامه داد: این آمار در مقایسه بامدت مشابه سال گذشته با کاهش مواجه است. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل با ابراز خرسندی از کاهش آمار طلاق در کل استان به کاهش حدود ۴۹ درصدی طلاق در شهرستان مرزی بیله سوار نیز اشاره نموده، از همت نهادهای ذیربط و همچنین امام جمعه و روحانیون این شهرستان درهمکاری شایسته با دادگستری درخصوص پیشگیری از اختلافات خانوادگی درمنطقه و کاهش پرونده های طلاق قدردانی کرد. آفاقی با بیان نقش الگوهای دینی و آموزه های اسلامی در تحکیم بنیان خانواده، اظهار امیدواری کرد باهمت مردم فهیم استان و مشارکت وحساسیت خیرین و ریش سفیدان و نهادهای فرهنگی و سازمان های مردم نهاد ودستگاههای متولی همچنان شاهد سیر نزولی آمار طلاق دراستان اردبیل باشیم.