رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی گفت: نظام رتبه‌بندی معلمان قطعاً انجام و شامل همه نیروهای آموزش و پرورش می‌شود. به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، حمیدرضا حاجی‌بابایی در جمع نمایندگان تشکل‌های صنفی و همچنین منتخبی از فرهنگیان شیراز اظهار داشت: آموزش و پرورش منشأ همه […]

 رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی گفت: نظام رتبه‌بندی معلمان قطعاً انجام و شامل همه نیروهای آموزش و پرورش می‌شود.

به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، حمیدرضا حاجی‌بابایی در جمع نمایندگان تشکل‌های صنفی و همچنین منتخبی از فرهنگیان شیراز اظهار داشت: آموزش و پرورش منشأ همه خدمات است و میزان رشد یک کشور به‌اندازه میزان نگاه به این سیستم مشخص می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با استناد به بیانات رهبر انقلاب گفت: خرج در آموزش و پرورش خرج برای تولید آن هم از فاخرترین نوع تولید است.

حاجی‌بابایی به قدم‌های بزرگی که در آموزش و پرورش برداشته شده است اشاره کرد و گفت: گلایه فرهنگیان این است که “چرا با اینکه ما این کارهای خوب را انجام می‌دهیم اما آن توجه و رسیدگی مطلوب انجام نمی‌شود؟”

وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه رهبر انقلاب بارها فرمودند که آموزش و پرورش مولد سرمایه اجتماعی است گفت: باید به آموزش و پرورش نگاه دیگری کرد و یک بار دیگر باید آن را محور اساسی توسعه در کشور بدانیم.

حاجی‌بابایی با ابراز اینکه نگاهش در بودجه‌ریزی به همه ارکان جامعه است گفت: اگر جایی هم می‌بینید بنده با حساسیت بحث بودجه آموزش و پرورش را دنبال می‌کنم بدان معناست که اعتقاد دارم این کار به‌معنای پول دادن به معلم نیست بلکه خدمت رساندن به همه جامعه است چراکه معلم با سرمایه‌های مردم یعنی دانش‌آموزان سروکار دارد.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی نگاه‌ها  در سال‌های گذشته به آموزش و پرورش گفت: یکی از این موارد نگاه خصوصی‌سازی به آموزش و پرورش است البته این بدان معنا نیست که ما مخالف مدارس غیردولتی هستیم بلکه این است که دولت باید همه حمایت‌های خود را به آموزش و پرورش داشته باشد و همه هزینه‌های آن را تقبل کند.

حاجی‌بابایی با تذکر “معلمین انسان‌های نجیب و باحیایی هستند اما امروزه از تبعیض نگران هستند”، نسبت به شیوه نظام حقوق و پرداخت دستمزد در کشور انتقاد کرد و گفت که این صحبت را در نخستین جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی با رئیس جمهور نیز انجام داده است و ایشان نیز پذیرفته است و درحال اصلاح آن هستند.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در بودجه سال آینده حقوق‌های پایین تا ۶۰ درصد افزایش پیدا خواهند کرد گفت: این بدان معناست که خالص دریافتی هیچ کس نباید زیر ۵میلیون تومان باشد‌.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی همچنین درباره مالیات بر حقوق کارمندان نیز گفت: به حقوق‌های بین ۵ تا ۱۵ میلیون تومان ده درصد بیشتر مالیات تعلق نخواهد گرفت.

حاجی‌بابایی گفت: نظام رتبه‌بندی معلمان قطعاً انجام خواهد شد و شامل همه نیروهای آموزش و پرورش خواهد بود چراکه در آموزش و پرورش همه معلم هستند و بنا به ضرورت در پست‌های اداری قرار  می‌گیرند و ممکن است مجدداً به معلمی برگردند و این چرخه دائم در حال انجام است.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با تصریح به اینکه جایگاه معلم در همه اعصار و قرون بین مردم جایگاهی خاص است گفت: ما معلمان باید قدر این نگرش و جایگاه را ابتدا خودمان بدانیم و نباید خدای ناکرده با رفتارهایمان خدشه‌ای به آن وارد کنیم.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه به روند کنونی فعالیت صندوق ذخیره فرهنگیان انتقاد دارد گفت: صندوق باید به‌سمت این برود که نخبگان اقتصادی در این صندوق حضور یابند و به‌دنبال بورس و سرمایه‌گذاری در امورات اقتصادی مهمی باشند و معلمان نیز کاملاً از نتایج آن بهره‌مند شوند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با ابراز اینکه به این شیوه درمان و خدمات رفاهی معلمان انتقاد دارد گفت: تجربه نشان داده است کار آموزش و پرورش درمانگاه و باشگاه‌داری نیست و باید ترتیبی اتخاذ شود تا به‌عنوان مثال بیمه درمانی معلم به‌نحوی باشد که او هرگاه اراده کرد به هر مکان درمانی مراجعه و از خدمات رایگان آن استفاده کند شبیه همان کاری که در دوران وزارت بنده با بیمه طلایی انجام گرفت.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری که فرمودند کسی که بیمار شد ممکن است غصه درد داشته باشد ولی نباید غصه هزینه و بی‌پولی را داشته باشد با یادآوری ایجاد صندوق بیماران صعب‌العلاج نیازمند مالی در بودجه سال جاری گفت: ۲۵هزار میلیارد تومان نیز به آن اختصاص داده‌ایم.

حاجی‌بابایی اداره و مدیریت در آموزش و پرورش را نیازمند هنرمندی خاصی دانست و گفت: وزیر آموزش و پرورش و تیم مدیریتی او باید بتواند از همه ظرفیت‌های قانونی که قانونگذار در اختیار آنها قرار داده است برای اداره مطلوب دستگاه عظیم آموزش و پرورش استفاده کند.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با اظهار “در زمان حاضر هم در دولت و هم مجلس شورای اسلامی اراده قوی برای کمک به فرهنگیان وجود دارد” راجع به مسئله همسان‌سازی بازنشستگان نیز گفت: افرادی که در شرف بازنشستگی هستند خیالشان راحت باشد که همسان‌سازی همچنان در برنامه وجود دارد و حذف نخواهد شد.

حاجی‌بابایی با ابراز اینکه اعتقاد دارد معلم هرچقدر هم معترض باشد اما هنگامی که در کلاس درس است عاشقانه مشغول به خدمت به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است گفت: وظیفه همه مسئولین خدمت بی‌منت به این قشر عزیز و فرهیخته است و خود من نیز با تمام توانم این کار را به‌جد دنبال خواهم کرد و معلم خط قرمز من است.