مدیر خدمات شهری شهرداری اردبیل گفت: یخ‌های روی «دریاچه شورابیل» اردبیل سطحی و شکننده است و هموطنان از راه رفتن و انجام ورزش اسکی روی یخ در دریاچه شورابیل پرهیز کنند.

به گزارش تایماز نیوز،  محمد اردلان در جریان بازدید از منطقه گردشگری شورابیل اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است تا شاهد حادثه ناگوار و تلخ سال ۹۳ نباشیم که ۲ تن از دانشجویان بر اثر بی‌احتیاطی و اسکی روی یخ سطحی دریاچه شورابیل جان خود را از دست دادند.

وی از نصب تابلوهای هشداردهنده در اطراف شورابیل برای جلوگیری از ورود به دریاچه شورابیل و یا شنا کردن در این دریاچه خبر داد و تصریح کرد: گشت ۲۴ ساعته‌ای نیز در منطقه نمونه گردشگری شورابیل انجام وظیفه می‌کند تا از غرق شدن افراد و ورود حوادث تلخ و ناگوار در این دریاچه طبیعی جلوگیری شود.

مدیر خدمات شهری شهرداری اردبیل گفت: شدت سرما به یخ بستن شورابیل در روزهای اخیر منجر شده و ما هشدارهای لازم را از طریق رسانه‌ها و بنرهای چاپ شده در محوطه شورابیل اعلام کردیم و تلاشمان بر این است تا با مراقبت بیشتر جلوی بروز حوادث ناگوار گرفته شود.

اردلان افزود: هم اکنون سطح نوار ساحلی و بخش‌های زیادی از این دریاچه پوشیده از یخ است و با تداوم سرمای حاکم در منطقه احتمال یخ بستن کامل و افزایش ضخامت یخ سطح این دریاچه نیز زیاد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم هموطنان با مراقبت بیشتر از بروز حوادث تلخ و ناگوار جلوگیری کنند و از ورود نوجوانان و جوانان به محوطه داخلی شورابیل جلوگیری می‌شود تا حوادث تلخ گذشته تکرار نشود.

مدیر خدمات شهری شهرداری اردبیل اضافه کرد: در کنار سایر خدماتی که در منطقه نمونه گردشگری شورابیل به هموطنان ارائه می‌شود، در این ایام جشنواره‌های مختلفی نیز نظیر آدم برفی در حال اجرا است که در محدوده دریاچه به هیچ وجه اجازه ورود داده نمی‌شود بلکه خارج از آن در پیرامون دریاچه شورابیل و در فضای مناسب امکان انجام بازی‌های زمستانی برای علاقه‌مندان وجود دارد.