بهادر اسدی با بیان اینکه صنعت بیمه از جمله صنایعی است که در کنار بسیاری از فعالیت ها، صنایع و امور روزمره زندگی کاربرد دارد افزود ؛ بیمه به عنوان ضمانتی برای حوادث احتمالی آینده بشر است.

تایماز نیوز به نقل از کاشف خبر / جهان امروز مملوء از وقایع و حوادثی گوناگون است و روزی نیست که از هر گوشه دنیا خبری از رخداد های طبیعی و غیر طبیعی نشنویم که در طی آن ها خسارات جانی و مالی فراوانی به افراد جامعه وارد نشود، این اتفاقات برای هر کسی ممکن است روی دهد، که برخی از آن ها قابل جبران نبوده و ضروری است، جهت برطرف کردن خسارات وارده از کمک و مساعدت دیگران استفاده شود.
اینجا بود که مفهومی به نام بیمه وارد زندگی انسان شد، که بصورت تخصصی به عنوان ضمانتی برای حوادث احتمالی آینده برای بشر بود.
صنعت بیمه از جمله صنایعی است که در کنار بسیاری از فعالیت ها، صنایع و امور روزمره زندگی است و در بسیاری از جوانب زندگی ورود می کند.
ورود این صنعت به ایران از دوره قاجاریه شروع شد و در سال ۱۲۸۹ دو بنیاد روسی به نام‌های « نادژا» و «کافکاز مرکوری» فعالیت‌های بیمه‌ای در ایران را آغاز کردند. بعد از روسی‌ها، شرکت‌های بیمه خارجی دیگری وارد صنعت بیمه ایران شده و به مدت ۲۵ سال فعالیت‌های بیمه‌ای کشور صرفا در دست خارجی‌ها بود.
در سال ۱۳۱۴ تعداد شرکت‌های خارجی بیمه در ایران به رقم ۲۹ رسید که از میان آنها، دو شرکت «اینگستراخ» و « یورکشایر» از بقیه فعال تر بوده و تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران فعالیت داشتند.
گفتنی است در سال ۱۳۱۴ شمسی بود که «الکساندر آقایان» و «علی‌اکبر داور»، با سرمایه دولتی ۲۰ میلیون ریالی، شرکت سهامی بیمه ایران را تاسیس کردند که این زمان را می‌توان نقطه آغاز تحولات بازار بیمه در ایران دانست. در سال ۱۳۱۶، مجلس شورای ملی قانونی وضع کرد که بر اساس این قانون، بیمه سازمان‌های دولتی به شرکت بیمه ایران واگذار شد و شرکت‌های دولتی باید ۲۵ درصد از بیمه‌های صادره خود در ایران را در شرکت بیمه ایران، بیمه اتکایی می‌کردند.
بعد از پیروزی انقلاب، در سال ۱۳۵۸ همه شرکت‌های بیمه ایرانی توسط شورای انقلاب ملی اعلام شده و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی، تمامی فعالیت‌های بیمه‌ای زیر نظر دولت قرار گرفت. در سال‌های ۶۰ و۶۱، فقط به سه شرکت بیمه ایران، آسیا و البرز مجوز صدور بیمه‌نامه داده شد. در سال ۶۷ نیز ۱۰ شرکت بیمه‌ای ادغام شدند و شرکت بیمه دانا شکل گرفت. شرکت بیمه توسعه صادرات نیز از سال ۷۳ فعالیت خود را آغاز کرد و تعداد شرکت‌های بیمه به ۵ شرکت دولتی رسید.
اکنون تعداد بیمه‌های فعال در ایران به شدت افزایش پیدا کرده است. بیمه‌هایی که به صورت مختلف مشغول به فعالیت هستند. به ویژه بیمه‌هایی که وابسته به بانک‌های معتبر خصوصی بوده و توانسته‌اند نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کنند.

در ادامه به گفتگوی صمیمی با این مدیر نمونه
پرداخته ایم ؛

آقای اسدی برای آشنایی بیشتر مختصری از خودتان بفرمائید؛

بهادر اسدی نودهی هستم متولد سال ۱۳۷۱ در تهران ، دارای کارشناسی رشته زبان و ادبیات انگلیسی هستم

چند وقت است که مشغول به کار در این مجموعه هستید ؟

۵ ساله که در شرکت بیمه تعاون مشغول به فعالیت هستم ، قبل از راه اندازی شعبه شرق استان گیلان به عنوان مسئول خسارت بیمه تعاون استان گیلان فعالیت میکردم و اکنون به عنوان رئیس بیمه تعاون شرق استان گیلان مشغول به فعالیت می باشم.‌

شرکت بیمه تعاون چند سال است که در استان فعالیت دارد؟

شرکت بیمه تعاون از سال ۱۳۹۴ فعالیت خودش را در استان گیلان شروع کرد. در ابتدا همانند سایر شرکت های نوپا فعالیت محدودی داشت و در سال ۱۳۹۸ با حضور جناب آقای دکتر بابازاده به عنوان ریاست بیمه تعاون استان گیلان دوران طلایی شروع شد. شرکت بیمه تعاون موفق به راه اندازی اولین واحد تخصصی بیمه های زندگی در استان گیلان شد. پس از شناسایی بازار های هدف در شرق استان گیلان ، با پیشنهاد دکتر بهمن بابازاده و موافقت مدیریت عامل محترم شرکت جناب دکتر مظلومی شعبه لاهیجان راه اندازی شد. شرکت بیمه تعاون با حمایت از اقشار مختلف جامعه حمایت خود را از تمامی اقشار جامعه نشون داده است.

وضعیت بیمه ی تعاون در زمان کرونا چگونه بود ؟

در زمان کرونا در حالی که تمامی شرکت های بیمه دچار مشکل مالی بودند شرکت بیمه تعاون جهت رفاه حال مردم عزیز کشورمان با حمایت از اصناف پرداخت و با ارائه بیمه نامه توقف کسب و کار ناشی از بیماری های پانادمیک بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ را از خطر ورشکستگی نجات داد. زمانی که  خسارت های بیمه نامه توقف کسب و کار پرداخت میشد بسیاری از بیمه گذاران اظهار داشتند که هیچوقت تصور نمی‌کردند که شرکت بیمه‌ای همچین خسارت هایی رو پرداخت کند. نکته جالب این جاست که با توجه آسیبی که کرونا به تمامی مشاغل وارد نمود و بسیاری از هموطنانمان با خطر تعطیلی دائم و ورشکستگی روبرو بودند
بدین ترتیب، تمامی مشاغل و کسب و کارهایی که ممکن بود در معرض ریسک تعطیلی و توقف ناشی از اپیدمی قرار بگیرند همچون «مراکز خرید، مراکز گردشگری، رستوران ها، باشگاه ها، سالن های زیبایی و …» در این بیمه نامه مورد حمایت قرار گرفتند.

شرکت ما تقریباً هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت کرد که باعث افتخار تمامی همکارانمان بود که توانستیم کمکی به مردم کشورمون بکنیم.

افتتاح شعبه شرق گیلان به چه منظور بوده است؟

یکی از دلایل افتتاح بیمه تعاون در شرق استان گیلان ایجاد دسترسی و ارائه خدمت به بیمه گذاران عزیزمون در شرق استان بوده که خدارو شکر توانستیم با حمایت مدیریت محترم عامل جناب آقای دکتر مظلومی و تلاش های دلسوزانه ریاست محترم بیمه تعاون استان گیلان جناب آقای دکتر بابازاده این شعبه هم راه اندازی شود .

و سخن پایانی ؛

انشالله که با فرهنگ سازی های صورت گرفته بیمه به عنوان یک الزام درنظر گرفته شود و در این صورت کشور به سمت رشد و نمو فرهنگی حرکت کند .

 

 

  • نویسنده : خبرنگار ؛ نصیبه جانی پور