رئیس هیأت ووشو استان در نشست خبری امروز خود گفت: اکنون ووشو اردبیل بعنوان یکی قطب های این ورزش در کشور مطرح است و با افتخار آفرینی هایی که در یک دهه گذشته کرده سکاندار ورزش استان بشمار می‌رود.

به گزارش تایماز نیوز / هوشنگ افشار با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۰ به بعد این ورزش توانسته بیش از ۱۰۰مدال رنگارنگ در عرصه های ملی و جهانی کسب کند گفت: ووشو بیشترین کسب مدال برای ورزش استان را در دهه‌ی اخیر داشته است.
این ورزش قهرمانان شاخصی همچون جواد آقایی، جعفر شیرزاد، یوسف صبری، علی حسین پور، عرفان محرمی و… را به جامعه ورزشی معرفی کرده که هریک دارای عناوین مختلف در عرصه های ملی و بین المللی هستند.

افشار در ادامه ضمن تشکر از حمایت های اداره کل ورزش و جوانان استان به بیان پاره‌ای از مسائل و مشکلات این ورزش پر افتخار اما کم توقع پرداخت:
وی گفت: مهمترین خواسته این ورزش اختصاص سالن اختصاصی تحت عنوان “خانه ووشو” است که طبق بررسی های انجام یافته سالن شهید شاپور برزگر به اداره کل ورزش و جوانان پیشنهاد شده که متأسفانه علی‌رغم قول‌های مساعد پنج مدیر قبلی هنوز این امر محقق نشده! امیدواریم در دوران مدیریت آقای ورودی این امر محقق گردد.

افشار در ادامه به بدهی ۵۰ میلیونی این هیات از بابت هزینه برگزاری اردوها و مسابقات اشاره کرد گفت: این هیات نیازمند حمایت عاجل اداره ورزش و جوانان است.

رئیس هیأت ووشو گفت: درحالی که ووشو استان علی رغم مشکلات توانسته دو سال پیاپی نایب قهرمانی کشور را کسب کند، متأسفانه هیچگونه تجلیلی از افتخار آفرینان ووشو استان نشده است.

افشار از مساعدت های شورای شهر و شهرداری اردبیل از این ورزش مدال آور تشکر کرد و گفت این ورزش پر افتخار نیازمند دست یاری بخش خصوصی است.

رئیس هیات ووشو استان در جمع خبرنگاران گفت: جزو هیات هایی هستیم که بصورت تخصصی برای مربیان دوره ویژه استعداد‌‌یابی برگزار کرده‌ایم. چند دوره استعداد‌ یابی در نیز سطح دانش آموزان انجام داده‌ایم. کسب نتایج موفقیت آمیز و معرفی قهرمانان ارزنده در سال‌های اخیر حاصل همین استعدادیابی هاست.

در این نشست خبری حسین محمدزاده سرمربی سابق تیم ملی و مربی تیم بزرگسالان اردبیل گفت: در دوران مربیگری خود توانسته ۱۲ عنوان تیمی را برای استان کسب کند.

محمد زاده با اشاره به تکرار نایب قهرمانی تیم استان اردبیل در مسابقات کشوری گفت: کسب این عنوان در شرایطی محقق شد که ووشو کاران تیم اردبیل در رشته ساندا به مسابقات اعزام شده بودند و شرکت کننده‌ای در رشته تالو نداشتیم و این نایب قهرمانی تنها با احتساب نتایج سانداکاران استان کسب شده است.

وی افزود: امسال ما ۴نفر از مدال آوران سال گذشته را در اختیار نداشتیم و بجای آنان از ۳ ورزشکار جوان زیر ۲۰ در رده‌ بزرگسالان بهره بردیم.

در این نشست خبری رئیس هیأت ووشو در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص تعداد ورزشکاران فعال در رشته ورزشی و اینکه چرا استان اردبیل در رشته تالو حرفی برای گفتن ندارد گفت: هم اکنون ۱۷۳۸ نفر بیمه شده ورزشی در رشته ووشو داریم که ۳۰۱ نفر آنها را بانوان تشکیل می دهید.
افشار در خصوص عدم موفقیت در رشته تالو نیز گفت: تالو رشته‌ای پر مدال در ورزش ووشو است که متاسفانه علی‌رغم تلاش‌های انجام یافته به علت نبود زیرساخت مناسب برای این رشته و عدم تخصیص بودجه مناسب برای جذب مربی از خارج استان برای تربیت تالو کاران از رده های پایه نتوانسته‌ایم مثل رشته ساندا موفق باشیم.

هوشنگ افشار در پایان از زحمات و تلاش های هیأت های شهرستانی بخصوص شهرستان های پارس آباد و نمین و مربیان زحمت کش استان نظیر استان حسین محمد زاده، بهبود شهبازی، حسن نژادی، مهدی عبدالهی ، پیمان عسگری، محمد کوهی و رحیم عطایی تقدیر و تشکر کرد.

  • نویسنده : حسن فلاح