نمایشگاه قرآن‌های خطی به توصیه نماینده ولی فقیه در استان ‌و همزمان با ماه مبارک رمضان در موزه شهرداری اردبیل افتتاح شد.

به گزارش تایماز نیوز، محمود صفری شهردار اردبیل، در مراسم افتتاح نمایشگاه قرآن‌های خطی اظهار کرد: این نمایشگاه به پیشنهاد و دستور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در مراسم استقبال از ماه مبارک رمضان گشایش یافت؛ قدمت قرآن‌های موجود در نمایشگاه بالای ۳۰۰ سال است که از امروز برای بازدید عموم در موزه شهرداری اردبیل به نمایش گذاشته شده است.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی مختلف شهرداری در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان شهرداری اردبیل اقدامات فرهنگی مختلفی از جمله مراسم استقبال از ماه مبارک رمضان، نصب اِلمان‌های قرآنی در سطح شهر، توزیع بسته معیشتی در مناطق محروم و افتتاح نمایشگاه قرآن‌های خطی را انجام داده است.

شهردار اردبیل با اشاره به تعداد قرآن‌های موجود در نمایشگاه بیان کرد: در حال حاضر ۶۰ جلد قرآن‌ خطی با قدمت‌های مختلف در نمایشگاه موجود است که تعدادی قابل‌ توجهی از این قرآن‌ها اهدایی از طرف شهروندان است؛ همچنین قرآن‌های ویژه که از قدیمی‌ترین‌ها محسوب می‌شود در این نمایشگاه موجود است.

صفری در خصوص زمان بازدید نیز گفت: نمایشگاه قرآن‌های خطی تا پایان اردیبهشت‌ماه برای بازدید عموم دایر است و علاقمندان می‌توانند در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت ۸ صبح الی ۱۴ و ۲۰ الی ۲۲؛ همچنین بعد از ماه مبارک رمضان از ساعت ۸ صبح الی ۱۴ جهت بازدید از نمایشگاه؛ به موزه شهرداری اردبیل مراجعه کنند.

وی در پایان از حمایت‌ها و حضور آیت‌الله سیدحسن عاملی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در مراسم افتتاح نمایشگاه قرآن‌های خطی و کمک در جمع‌آوری این قرآن‌های خطی ارزشمند قدردانی کرد.

  • منبع خبر : مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اردبیل