رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر در دومین نشست خبری با اصحاب رسانه خبر داد:

نمایشگاه فجر و جشنواره آواها و نواها در ایام الله دهه فجر برگزار می‌شود/ از برگزاری جشنواره رسانه استقبال می‌کنیم/ کانون‌های مساجد بستر مناسبی برای ترویج تفکر انقلابی است

  پرینت
نمایشگاه فجر و جشنواره آواها و نواها در ایام الله دهه فجر برگزار می‌شود/ از برگزاری جشنواره رسانه استقبال می‌کنیم/ کانون‌های مساجد بستر مناسبی برای ترویج تفکر انقلابی است
شناسه خبر : 10594 | تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰:۲۶ | تعداد دیدگاه : 0 | ارسال توسط :
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر از برگزاری نمایشگاه فجر و جشنواره آواها و نواها در ایام الله دهه فجر خبر داد و گفت: ما 86 کانون مساجد داریم اما معتقدیم به تعداد مساجد باید کانون داشته باشیم تا نسل جوان و نوجوان ما با تفکر انقلابی بیشتر آشنا شوند.

به گزارش پایگاه خبری تایماز نیوز به نقل از پایگاه خبری ترشیز خوان؛ دومین نشست خبری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشمر با اصحاب رسانه در محل سالن جلسات مجتمع سرو برگزار شد.

حامد ناصری در این نشست با ابراز خرسندی از تشکیل انجمن خبرنگاران در این شهرستان اظهار کرد: ما نیز در چارچوب قانون از کانون و انجمن خبرنگاران حمایت می‌کنیم و امیدواریم که در دیگر شهرستان‌های منطقه ترشیز بزرگ این مهم رقم بخورد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشمر بیان کرد: مقوله فرهنگ و هنر در پیشرفت یک جامعه بسیار حائز اهمیت است و به همین علت دشمن به وسیله ابزارهای مختلف و به روز هنری، فرهنگ ما را نشانه گرفته است.

وی افزود: توجه به همه حوزه‌ها جهت پیشرفت یک جامعه حائز اهمیت است اما بحث هنر مقوله‌ایی است که چنانچه نسبت به فرهنگ و هنر کشورمان کم اهمیت باشیم صدمات آن جبران ناپذیر است و نسل جوان و نوجوان خود را از دست می‌دهیم.

ناصری ضمن تأکید بر ترویج تفکر انقلابی گفت: ضرورت است بیش از گذشته نسل جوان و نوجوانمان را با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری با انقلاب و فعالیت‌های انقلابی آشنا کنیم.

وی بیان داشت: هر منطقه یک فرهنگ بومی دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد. برگزاری جشنواره‌ها و همایش ها متناسب با فرهنگ بومی هر شهرستان، جزو این دسته قرار دارد که مورد استقبال گسترده مردم هم قرار می‌گیرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره استانی صاحب‌دلان و جشنواره بسیج و منتخب شدن هنرمندان کاشمری تصریح کرد: انجمن نمایش شهرستان کاشمر از ابتدای سال جاری چهار نمایش بزرگ را تحویل داد که به مدت ۱۵ شب در کاشمر و خلیل آباد اجرا شد و در ایام الله دهه فجر نیز نمایش‌های خوبی ارائه می‌کنند.

وی بیان کرد: یک اتفاق خوب که در سال جاری در انجمن خوشنویسان شهرستان رقم خورد برگزاری آزمون ممتاز در خود شهرستان است که تا قبل از این خوشنویسان کاشمر از این امتیاز محروم بودند.

ناصری با ابراز تأسف از تعطیلی کانون تعزیه به مدت شش سال گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد کانون تعزیه کاشمر در سال جاری فعالیت خود را مجددا شروع کرد و برگزاری سوگواره در دهه اول صفر و دهه فاطمیه حاصل فعالیت این کانون است که نه تنها با استقبال چشمگیر مردم مواجه شد بلکه از دیگر شهرستان‌ها هم دعوت شدند و بعضی شهرستان‌های همجوار هم الگو گرفتند و اجرا کردند.

وی با اشاره به همکاری و همیاری انجمن سینماگران کاشمر در برگزاری سه فیلم سینمایی در کاشمر و کوهسرخ بیان داشت: انجمن شعر و ادب ما نیاز به توجه بیشتری دارد و به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر با اشاره به آسیب های جبران ناپذیر گروههای زیرزمینی موسیقی گفت: موسیقی محلی و بومی شهرستان مورد اهتمام ما است ضمن اینکه تلاش داریم با ایجاد محیطی امن در چارچوب قانون که تقاضای خانواده‌ها هم است آموزش‌ها با توجه به فرهنگ بومی و محلی انجام شود.

وی تصریح کرد: جشنواره آواها و نواها در ایام الله دهه فجر برگزار می‌شود و طرح قرار همدلی در کانون‌های مساجد در سطح شهرستان و روستاها همچنان در حال برگزاری است و تا کنون نشست‌های موفقی با هیئت امنای مساجد و جوانان داشتیم و باعث شد از نزدیک با دغدغه‌ها و آسیب‌های محلی آشنا شویم.

ناصری با اشاره به افتتاح دو کانون مساجد روستایی بیان کرد: در جلسه‌ایی که با وزیر فرهنگ و ارشاد و معاونین استانی داشتیم مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان که از قبل برای شهرستانهای کاشمر و بردسکن و خلیل آباد اختصاص یافته بود قرار شد برای هر شهرستان یک میلیارد تومان اختصاص دهد.

وی افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه قول مساعد دادند نمایندگی سینماگران جوان در کاشمر به دفتر سینماگران ارتقاء پیدا کند ضمن اینکه ۱۰ میلیون تومان جهت خرید کتاب اختصاص دهند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر ابراز کرد: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی به شدت در مضیقه نیروی انسالنی هستند که در همین راستا درخواست نیرو کردیم که قرار شد بررسی شود.

وی ضمن تأکید بر موضوع بلک باکس بیان کرد: امیدواریم با مساعدت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که قول مساعد دادند با حضور در کاشمر به موضوع بلک باکس نیز پرداخته شود شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

ناصری از همراهی و همکاری امام جمعه کاشمر و شورای فرهنگ عمومی با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تشکر کرد و گفت: در ایام الله دهه فجر، نمایشگاه فجر در کاشمر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به وجود رسانه‌های فعال در کاشمر بیان کرد: از برگزاری جشنواره رسانه در شهرستان استقبال می‌کنیم چرا که نتایج بسیار خوبی خواهد داشت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشمر یادآور شد: ما در شهرستان هفت انجمن و ۸۶ کانون مساجد داریم اما معتقدیم به تعداد مساجد باید کانون داشته باشیم تا نسل جوان و نوجوان ما با تفکر و ارزش‌های انقلاب بیشتر آشنا شوند.

در ادامه سید علی حسینی از استقبال بسیار خوب هنرمندان شهرستان از عضویت در صندوق اعتباری هنر خبر داد و بیان کرد: هنرمندانی که تا کنون به بارگزاری کامل مدارک خود اقدام نکردند در اسرع وقت اقدام کنند تا از خدمات این صندوق بهره مند شوند.

معاونت فرهنگی و مسئول روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر گفت: سامانه جامع رسانه‌های کشور، ظریت بسیار خوبی برای خبرنگاران و مدیر مسئولان است بویژه که جز در موارد خاص، نیازی به مراجعه حضوری ندارند و گرفتن تسهیلات هم از طریق همین سامانه انجام می‌شود.

حسینی با بیان اینکه ۸۰ مورد مراجعه از هنرمندان و اصحاب رسانه داشتیم که پیگیری‌های لازم انجام شده یادآور شد: https://e-rasaneh.ir/ آدرس سامانه جامع رسانه‌های کشور است و اصحاب رسانه با ثبت نام در این سامانه می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها
اخبار مشابه
آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد
نارضایتی مردم وگردشگران ازبلاتکلیفی پروژه گردشگری ساری سو و اعصاب سوئی
با این شماره تلفن تماس بگیر تا بفهمی دهک چندمه یارانه هستی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.