‍ به گزارش خبرنگار مهر، داوود شایقی که در جلسه کمیته برنامه‌ریزی استان اردبیل سخن می‌گفت، با بیان اینکه مقیاس استانی بودجه ۱۴۰۰ با هدف بهبود فرآیندها طراحی شده است، اظهار کرد: سهم بودجه استان اردبیل در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۷ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال تعیین شده است که ۷۸ درصد نسبت به […]


به گزارش خبرنگار مهر، داوود شایقی که در جلسه کمیته برنامه‌ریزی استان اردبیل سخن می‌گفت، با بیان اینکه مقیاس استانی بودجه ۱۴۰۰ با هدف بهبود فرآیندها طراحی شده است، اظهار کرد: سهم بودجه استان اردبیل در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۷ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال تعیین شده است که ۷۸ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
وی به رویکردهای اصلی بودجه سال جاری اشاره کرد و افزود: اثر بخشی فعالیت‌ها و اقدامات، با هدف تکمیل و اتمام پروژه‌ها و کاهش هزینه‌های جاری جز اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه در استان اردبیل است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از اختصاص منابع مالی مناسب به استان اردبیل در سال جاری خبر داد و گفت: هم اکنون بیش از ۵۰۰ پروژه در بخش‌های مختلف استان در حال انجام است و پیش بینی می‌شود با تصویب موافقت نامه بودجه ۱۴۰۰ اردبیل این طرح‌ها به بهره برداری برسد.
شایقی بیان کرد: در کنار طرح‌های توسعه و نگهداری در دستگاه‌های اجرایی، تلاش می‌شود تا در راستای توسعه اقتصادی استان اردبیل، نیز قدم‌های مثبتی را برداریم.
وی کنترل تورم و تلاش برای رسیدن به ثبات اقتصادی را از اهداف سازمان مدیریت و برنامه ریزی در کل کشور اعلام کرد و گفت: اولین گام در راستای رسیدن به این اهداف حفظ ارزش پول ملی، است و باید در دستگاه‌های اجرایی برنامه ریزی به گونه‌ای باشد که منابع و مصارف مدیریت شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به اهمیت سرمایه گذاری بخش خصوصی و تقویت نظام اقتصادی تاکید کرد و افزود: باید طرح و برنامه ریزی های مناسبی نیز در جهت بهبود معیشت مردم و کاهش تورم در جامعه برداشت.