مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل اعلام کرد: شهرک صنعتی جدید در شهرستان گرمی مکان یابی و ایجاد می شود مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: با توجه به اشباع شهرکها و نواحی صنعتی شهرستان گرمی، ایجاد شهرک صنعتی جدید در این شهرستان ضروری است که به دنبال مکان یابی و […]

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل اعلام کرد:
شهرک صنعتی جدید در شهرستان گرمی مکان یابی و ایجاد می شود
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: با توجه به اشباع شهرکها و نواحی صنعتی شهرستان گرمی، ایجاد شهرک صنعتی جدید در این شهرستان ضروری است که به دنبال مکان یابی و تمک زمین مورد نظر هستیم.
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل، محمد اهلی در حاشه بازدید از شهرک صنعتی گرمی ضمن اعلام این خبر گفت: در حال حاضر ۳ شهرک و ناحیه صنعتی در شهرستان گرمی وجود دارد که در دو شهرک گرمی و ناحیه شکرآب، زمین قابل واگذاری به سرمایه گذاران به پایان رسیده است و با توجه به مخالفت اهالی موران، امکان آماده سازی زیرساختها در ناحیه صنعتی این بخش از شهرستان امکان پذیر نمی باشد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل تصریح کرد: در سالیان اخیر، حضور سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی استان از رشد فزاینده ای برخوردار بوده است به نحوی که این موضوع در شهرستان گرمی کاملاً مشهود است.
اهلی ادامه داد: یکی از علل استقبال سرمایه گذاران از شهرکهای صنعتی، ایجاد زیرساختها و ارائه مشوق های سرمایه گذارای بوده که سبب واگذاری چند برابری زمین در این چند سال اخیر شده است.
وی نمونه بارز آن را حضور چندین برند معروف تولید شیرآلات در این شهرستان برشمرد و افزود: با فعالیت این طرح ها، این شهرستان به عنوان قطب تولید شیرآلات ساختمانی کشور تبدیل شده است.
وی افزود: واگذاری زمین به سرمایه گذاران مستلزم تملک زمین مورد نیاز در شهرکهای صنعتی است که این امر ضرورت توجه هرچه بیشتر به توسعه شهرک های صنعتی جدید را چند برابر می کند.
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان اردبيل از دیگر شهرک های موجود در این شهرستان را شهرک غیردولتی شیرآلات قهرمان برشمرد و افزود: این شهرک صنعتی نیز با مساحت ۲۹ هکتار یکی از قطب های موفق تولید شیرآلات کشور است.
شایان ذکر است در دو شهرک و ناحیه صنعتی گرمی و شکرآب با مجموع مساحت ۴۲ هکتار، تعداد ۴۲ قرارداد با سرمایه گذاران منعقد شده است که از این بین ۲۰ واحد تولیدی با اشتغال زایی ۳۵۰ نفر موفق به اخذ پروانه بهره برداری شده اند و مابقی قراردادها نیز در حال ساخت و ساز واحدهای تولیدی خود هستند.
همچنین ناحیه صنعتی موران با مساحت ۳۲ هکتار در نقطه صفر مرزی این شهرستان قرار گرفته است.