مدیرعامل شرکت برق اردبیل خبر داد؛ شناسایی ۳ هزار مشترک پرمصرف در اردبیل اردبیل- مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل از شناسایی سه هزار مشترک پرمصرف برق در استان اردبیل خبر داد. حسین قدیمی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، از شناسایی ۳ هزار مشترک پرمصرف برق در استان اردبیل خبر داد و گفت: برای کنترل […]

مدیرعامل شرکت برق اردبیل خبر داد؛

شناسایی ۳ هزار مشترک پرمصرف در اردبیل

اردبیل- مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل از شناسایی سه هزار مشترک پرمصرف برق در استان اردبیل خبر داد.

حسین قدیمی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، از شناسایی ۳ هزار مشترک پرمصرف برق در استان اردبیل خبر داد و گفت: برای کنترل مصرف این مشترکان پرمصرف در استان اردبیل برنامه‌ریزی‌ها با هدف نصب کنتورهای هوشمند انجام شده تا به شکل اقساطی نصب کنتورهای هوشمند را در واحدهای مسکونی این مشترکان پرمصرف انجام دهیم.

وی به روزهای گرم تابستان اشاره کرد و گفت: به رغم مدیریت مصرف برق در بخش صنعتی و کشاورزی، همچنان مصرف برق خانگی بسیار بالاست به طوری که ۳۷ درصد مصرف برق در استان اردبیل خانگی بوده و تنها ۲۶ درصد مصرف صنعتی است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل با عذرخواهی از صاحبان صنایع در اعمال مدیریت مصرف در این بخش به دلیل شرایط حساس گذر از پیک تابستان افزود: چنانچه از سقف مجاز اعلام شده روزانه، مصرف برق به رغم مدیریت بخش صنعتی و کشاورزی افزایش پیدا کند قطعا ما با اعمال خاموشی‌ها در روزهای آینده روبه‌رو خواهیم شد.

قدیمی تصریح کرد: در حال حاضر بخش صنعتی و کشاورزی تاوان و جور مصرف بخش خانگی، اداری و عمومی را می‌کشد و ضروری است هر چه سریعتر با تعدیل مصرف در سایر بخش‌ها، نیاز بخش صنعت نیز به صورت مناسب در نظر گرفته و مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل به مصرف بارهای سرمایشی نیز اشاره کرد و ادامه داد: جالب است در استان اردبیل در یک ماه اخیر بیش از ۹۰ مگاوات مصرف برق را در بارهای سرمایشی شاهد بودیم در حالی که در سال‌های گذشته حتی در گرمترین روزهای تابستان چنین مصرفی به ثبت نرسیده بود.