رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: شرکت‌های دانش بنیان که با محوریت پارک علم و فناوری فعالیت می‌کنند در اولویت حمایت تسهیلات مالی قرار دارند. به گزارش حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل، داود شایقی که به همراه استاندار اردبیل از واحدهای فناور و دانش بنیان در پارک […]

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: شرکت‌های دانش بنیان که با محوریت پارک علم و فناوری فعالیت می‌کنند در اولویت حمایت تسهیلات مالی قرار دارند.

به گزارش حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل، داود شایقی که به همراه استاندار اردبیل از واحدهای فناور و دانش بنیان در پارک علم و فناوری بازدید می‌کرد، اظهار کرد: ۲۹ شرکت دانش بنیان در رشته‌های مختلف در استان اردبیل فعالیت می‌کنند که تلاش می‌کنیم با راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری از این مجموعه‌های اشتغالزا و کارآفرین حمایتی جدی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: جوانان خلاق و نوآور استان در این مجموعه گردهم آمدند تا در قالب شرکت‌های دانش بنیان، هسته‌ها و واحدهای فناور به چرخه تولید استان کمک کنند که با شیوع کرونا تولید محصولات بهداشتی، پزشکی و بیمارستانی در اولویت قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در بازدیدی که از پارک علم و فناوری استان داشتیم، سامانه تشخیص بیماری کووید ۱۹، تب‌سنج لیزری و همچنین چندین واحد تجاری‌سازی شده در شهرک صنعتی استان نظیر تولید ماسک اعم از N95 و جراحی، شیلد محافظ صورت و لباس محافظ پرستاران و پزشکان به همراه واحد تولیدی پاوربانک مورد بازدید قرار گرفت که با تاکید استاندار اردبیل قرار شد از طریق صندوق به این واحدها منابع و تسهیلات مورد نیاز پرداخت شود.

شایقی افزود: پارک علم و فناوری از کمبود فضا برای جلب حمایت و همراهی فناوران در مضیقه است که قرار شد در گام اول ساختمان آماده‌ای خریداری شود که ارزش آن ۶۰ میلیارد تومان تعیین شده و ما بخشی از این منابع را از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پرداخت خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: همچنین قرار شد برای احداث ساختمان پارک در پنج هکتار در فاز اول منابعی تامین شده و از طریق راه و شهرسازی زمین ۱۰۰ هکتاری برای احداث شهرک فناوری استان تامین شود تا در یک افق پنج ساله این مجموعه‌ها احداث و در اختیار فناوران و نوآوران استان قرار گیرد.