سه عنوان کتاب انتشارات جهاددانشگاهی اردبیل برگزیده شد دراختتامیه چهارمین دوره کتاب سال استان اردبیل سه عنوان کتاب انتشارات جهاددانشگاهی اردبیل برگزیده شد با برگزاری اختتامیه چهارمین دوره کتاب سال استان اردبیل، برگزیدگان این دوره معرفی شدند که در آن، از پدیدآورندگان سه عنوان کتاب انتشارات جهاد دانشگاهی استان تجلیل شد. رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل […]

سه عنوان کتاب انتشارات جهاددانشگاهی اردبیل برگزیده شد
دراختتامیه چهارمین دوره کتاب سال استان اردبیل سه عنوان کتاب انتشارات جهاددانشگاهی اردبیل برگزیده شد
با برگزاری اختتامیه چهارمین دوره کتاب سال استان اردبیل، برگزیدگان این دوره معرفی شدند که در آن، از پدیدآورندگان سه عنوان کتاب انتشارات جهاد دانشگاهی استان تجلیل شد.
رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: مطابق اعلام برگزارکنندگان، در چهارمین دوره انتخاب کتاب سال استان اردبیل، آثار در موضوعات ده گانۀ رده بندی دیویی و نیز گروه کودک و نوجوان ارزیابی و داوری و در مجموع ۱۱۵ عنوان مورد ارزیابی قرار گرفت که پس از داوری مرحلۀ اول ۳۴عنوان کتاب به مرحلۀ دوم راه یافته و از میان این آثار، پس از ارزیابی دقیق و علمی هر اثر توسط حداقل دو نفر از داوران، ۵ عنوان کتاب، برگزیده و ۹ عنوان کتاب، شایستۀ تقدیر شناخته شد.
مهران اوچی اردبیلی با بیان اینکه بخش نهایی این جشنواره در تهران و از طریق خانه کتاب و ادبیات ایران مورد ارزیابی قرار گرفته است، اظهار کرد: کتاب‌های جهاددانشگاهی استان اردبیل در دو حوزه علوم کاربردی علوم پزشکی و مهندسی کشاورزی و دامپروری حائز امتیاز برتر شده و به عنوان کتاب سال های ۹۸ و ۹۹ شناخته شد.
وی ادامه داد: کتاب ابزار دقیق در پزشکی، تألیف ناتاراجان،آر، آناندا و ترجمۀ بابک رضایی افشار در بخش علوم کاربردی پزشکی و کتاب کاربرد تنظیم کننده های رشد گیاهی در کشت بافت، تألیف کامران مرادی در بخش علوم کاربردی مهندسی کشاورزی و دامپروری در این دوره به عنوان کتاب سال استان معرفی شدندکه لوح تقدیر آن ها، به امضای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران رسیده است.
وی با اشاره به نامزدی ۱۵ کتاب از انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل در این دوره خاطرنشان کرد: کتاب مفاهیم زیستی در بیوتکنولوژی علوم دامی، تألیف دکترهدایت ایوریق و دکتر اکبر ابرغانی در بخش علوم کاربردی مهندسی کشاورزی و دامپروری نیز به عنوان کتاب شایسته تقدیر مورد تجلیل قرار گرفت.
رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل خاطرنشان کرد: انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل با دارا بودن ساختار شورای علمی، بررسی کتاب و داوری تخصصی از پذیرش و چاپ کتاب های دانشگاهی و آموزشی استقبال می کند.
وی با بیان اینکه تاکنون ۱۶۱ عنوان کتاب در این انتشارات چاپ و وارد بازار نشر شده است، اذعان داشت: انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل همچنین در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارائه آموزش های مرتبط و برگزاری مسابقات کتابخوانی نیز برنامه های مناسبی همه ساله برگزار می کند.
رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل از پدیدآورندگان کتاب های دانشگاهی به ویژه پژوهشگران، دانشجویان، اساتید دانشگاه ها و اعضای هیات علمی برای چاپ کتاب‌های علمی و آموزشی دعوت به همکاری نمود.

انتخاب کتاب سال استان اردبیل، بستری برای رشد کمی و کیفی کتاب در استان

  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: انتخاب کتاب سال استان اردبیل، بستری برای رشد کمی و کیفی کتاب در استان است.
    عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در این آیین گفت: کتاب و فرهنگ مطالعه کتاب در بین مردمان ایران زمین و همچنین در بین مردمان استان اردبیل از اهمیت خاصی برخوردار بوده است. بطوریکه، نقال‌خوانی، با قدمتی طولانی در فرهنگ و آداب و رسوم ایرانیان، نشانگر این است که فرهنگ کتابخوانی از دیرباز در جامعه ما مورد توجه بوده است.

    وی با اشاره به چالش‌های حوزه توزیع کتاب افزود: متأسفانه، شاهد مشکلات فراوانی در سیستم توزیع کتاب در کل کشور هستیم که امیدواریم با برنامه ریزی و تدابیر مناسب، فرایند توزیع کتاب در کشور بهبود یابد.
    بحرالعلومی در ادامه سخنان خود، به سرانه مطالعه کتاب و کتابخوانی پرداخت و بیان کرد: علل و عوامل مختلفی در پایین بودن سرانه مطالعه کتاب نقش دارند که با قرار گرفتن کتاب در سبد خانوار، بعنوان نیازمندیهای یک خانواده، سرانه مطالعه و فرهنگ کتاب و کتابخوانی از رشد قابل توجهی برخوردار خواهد بود.
    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: انتخاب کتاب سال استان، فرصتی برای تقدیر و قدردانی از فعالین حوزه کتاب است و این عرصه، بستری برای رشد کمی و کیفی کتاب را در استان اردبیل فراهم می نماید.
    وی با اشاره به چهارمین دوره انتخاب کتاب سال استان اردبیل بیان کرد: آثار در موضوعات ده گانۀ رده بندی دیویی و نیز گروه کودک و نوجوان ارزیابی و داوری شد در این دوره، در مجموع ۱۱۵ عنوان مورد ارزیابی قرار گرفت که پس از داوری مرحلۀ اول ۳۴ عنوان کتاب به مرحلۀ دوم راه یافت که از میان آثار یادشده، پس از ارزیابی دقیق و علمی هر اثر توسط حداقل دو نفر از داوران، ۵ عنوان کتاب، برگزیده و ۹ عنوان کتاب، شایستۀ تقدیر شناخته شد