شیوع بیماری آبله‌مرغان در مدارس موضوع جدیدی نیست اما دانش‌آموزان دارای علائم این بیماری باید در خانه قرنطینه شوند.

به گزارش تایماز نیوز/ رئیس سلامت و تندرستی آموزش‌وپرورش اصفهان با اعلام اینکه آبله‌مرغان در اواخر زمستان و اوایل بهار شیوع بیشتری پیدا می‌کند و معمولا با علائمی همچون تاول‌های پوستی تشخیص داده می‌شود، گفت: شیوع بیماری آبله‌مرغان در مدارس موضوع جدیدی نیست اما دانش‌آموزان دارای علائم این بیماری باید در خانه قرنطینه شوند.

  بهنام امینی با بیان اینکه اسفند سال گذشته موارد بیماری‌های حاد را در مدارس استان پیگیری کردیم اظهار کرد: آبله‌مرغان در اواخر زمستان و اوایل بهار شیوع بیشتری پیدا می‌کند و به طور معمول با علائمی همچون تاول‌های پوستی تشخیص داده می‌شود. طبق بررسی‌ها موارد بیماری‌های حاد در مدارس روند کاهشی پیدا کرده است، البته در تعطیلات نوروزی هم شرایط مناسب‌تری را پشت سر گذاشتیم.

وی با اشاره به حضور ناظران بهداشت در مدارس، خاطرنشان کرد: اکنون با فعالیت ناظران بهداشت در مدارس استان و با نظارت‌های پی‌درپی روی دانش‌آموزان مبتلا به آبله‌مرغان و برای پیشگیری و کنترل این بیماری از حضور این‌گونه دانش‌آموزان در کلاس جلوگیری و با مشاهده مواردی از شیوع بیماری اقدامات لازم اجرا می‌شود و به‌هیچ‌وجه نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نیستیم.

امینی اعلام کرد: برای مراقبت و پیشگیری از شیوع بیماری‌ها، واحد بهداشت در آموزش‌وپرورش استان تشکیل شده است و با هماهنگی مراکز بهداشتی استان و برپایی جلسات مرتبط، به‌صورت مستمر این موضوع پیگیری می‌شود. علائم بیماری آبله‌مرغان در کودکان خفیف، اما در بزرگسالان شدید است، در مرحله اول علائم آن شبیه سرماخوردگی مانند تب مختصر، گلودرد، دل‌درد یا سردرد است، ولی در مرحله بعد به‌مرور با بروز ضایعات پوستی نمایان می‌شود.