معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تطبیق مجوز مراکز پیش دبستانی بر اساس سامانه صدور مجوز کودکستان‌ها اولین و ضروری‌ترین گام برای مؤسسان مراکز آموزشی است.

به گزارش تایماز نیوز، وحید خدابنده در کارگاه توانمندسازی مؤسسان، مدیران و مربیان کودکستان‌های ناحیه دو اردبیل اظهار کرد: آموزش مهارت‌های زیستی، شناختی و رفتاری در سنین پایین آسان‌تر و عمیق‌تر است.

وی عنوان کرد: هرچه تعلیم و تربیت در این دوره با حساسیت بالاتری پیگیری شود به همان اندازه در تربیت نسل آینده موفق خواهیم بود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اهمیت سازماندهی دقیق مراکز هدف و تحت پوشش تصریح کرد: تطبیق مجوز مراکز پیش دبستانی براساس سامانه صدور مجوز کودکستان‌ها اولین و ضروری‌ترین گام برای مؤسسان است که این فرآیند باید تا اسفند ماه طی شود.

خدابنده با بیان اینکه مجوز مورد تأیید سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک برای مراکز صادر می‌شود، تصریح کرد: تعلیم و تربیت تمام ساحتی بر اساس اهداف دوره پیش دبستانی مورد تاکید سازمان تعلیم و تربیت کودک است.

وی ادامه داد: کودکان در این دوره بالاترین سطح پذیرش را داشته و چون لوح سفیدی هستند که عقاید و افکارشان بر اساس الگوگیری تکامل می‌یابد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: از مؤسسان، مدیران و مربیان انتظار داریم نسبت به رویکردهای آموزشی در کودکستان‌ها اهتمام ویژه ای داشته و آموزش مهارت‌ها و فعالیت‌های کلاسی خود را براساس قصه گویی، شعر، هنر و بازی طراحی کرده و بیشترین اثرگذاری را در رفتار نوآموزان داشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو اردبیل نیز در این کارگاه اظهار کرد: دوره پیش دبستانی به عنوان ریشه و اساس در نظام تعلیم و تربیت است.

کمال اطمینان بیان کرد: هر چه این ریشه مستحکم‌تر باشد فرآیندهای مرتبط با آن به بهترین شکل سازماندهی و اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر توانمندسازی مربیان پیش دبستانی گفت: محور اصلی کلاسه‌ای پیش دبستانی مربیان هستند که با اجرای دقیق رویکردهای آموزشی و محتوای صحیح محیط کودکستان‌ها را جذاب کرده و سبب تربیت عاطفی، رفتاری و تحصیلی در نوآموزان می‌شوند.