تشکیل ستاد مشارکت‌های مردمی در راستای اجرای نظام‌نامه جدید نماینده شورای شهر تهران از تشکیل ستاد مشارکت‌های مردمی در شورا ششم با هدف اجرای نظام نامه جدید مدیریت محله خبر داد. 

تایماز نیوز /سید احمد علوی نماینده شورای شهر تهران در خصوص برنامه جدید شورا برای مدیریت محلات به خبرنگار افق تهران گفت: برای نظام‌نامه جدیدی که در خصوص مدیریت محلی تصویب شده است، تصمیم به تشکیل ستاد مشارکت‌های مردمی شهر تهران در شورای اسلامی شهر گرفتیم.  او ادامه داد: این ستاد متشکل از هفت نفر شامل دو نماینده از کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ۵ نماینده از سایر کمیسیون‌ها است.این ستاد باید تشکیل می‌شد تا دستورالعمل‌های تصویب شده شهرداری درخصوص مدیریت شهری را بررسی، تایید یا تکذیب کند.

این نماینده شورای شهر تهران افزود: لازم بود برای شروع، نطام نامه ای تدوین شود که شهرداری در تلاش است تا همزمان دستورالعمل‌ها را تهیه و به ستاد تشکیل‌شده ارسال کند.

وی خاطرنشان کرد: گام اول که تشکیل این ستاد بود، انجام شده است و مسئولیت‌هایی که برعهده دارد، عبارتند از: تشکیل دبیرخانه ستاد، تهیه دستورالعمل ناظرانی که نماینده شورا در هر محله هستند و تایید دستورالعملی که شهرداری در نظام‌‌نامه متعهد به تهیه آن شده است. بدیهی است که ادامه کار مستلزم تهیه دستورالعمل در شهرداری و ارسال آن است.

علوی در پایان بیان کرد: ستاد مدیریت محله شهرداری و ستاد مشارکت‌های مردمی موازی هم نیستند بلکه در کنار هم فعالیت می‌کنند چراکه شورا وظیفه سیاست‌گذاری و نظارت دارد و وظیفه اجرا با شهرداری است و با رایزنی‌های انجام شده بناست در روند اجرایی شدن نظام نامه تسریع شود.