سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: هفت هزار و 288 پرونده تخلف صنفی در استان از ابتدای امسال تا کنون از سوی بازرسان این اداره کل تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

به گزارش تایماز نیوزبه نقل از پایگاه خبری هنر قلم، حمید رضا فلاح بیان کرد: در این مدت در مجموع ۸۸ هزار و ۶۷۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و واحدهای تولیدی انجام گرفته است.
وی با بیان اینکه در موارد زیادی به همراه بسیج اصناف، نیروی انتظامی و بازرسان تعزیرات حکومتی این بازرسی ها انجام گرفته است افزود: در بازرسی هایی که انجام گرفته هشت هزار و ۱۱۷ مورد تخلف کشف شده است.
سرپرست اداره کل صمت خوزستان ادامه داد: ارزش ریالی پرونده های تخلفی که در این مدت تشکیل شده است بالغ بر هفت هزار و ۳۰۵ میلیارد و ۵۷۹ میلیون و ۱۹۰ هزار ریال بوده است.
فلاح افزود: بیشترین پرونده هایی که تشکیل شده است مربوط به بخش غلات و حبوبات و پوشاک و کیف و کفش بوده است.
وی با اشاره به دیگر وظیفه این معاونت که پیگیری شکیات های مردمی است اظهار داشت: در این مدت ۳۰ هزار و ۶۳۸ گزارش و شکایت مردمی دریافت شده است که ۹۱۱ مورد کتبی و ۲۹ هزار و ۷۲۷ مورد تلفنی بوده است.
سرپرست اداره کل صمت خوزستان با اشاره به مشارکت دستگاه های مربوطه برای نظارت بر سطح بازار و واحدهای تولیدی افزود: سه هزار و ۵۸۰ مورد گشت مشترک به همراه بازرسان دستگاه هایی همچون جهاد کشاوری، بسیج اصناف، نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی انجام گرفته است، در گشت مشترک به صورت کارشناسی تر به موضوع تخلف های صنفی پرداخته می شود.

  • منبع خبر : روابط عمومی اداره کل صمت خوزستان