مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: امسال بیش از ۵۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بزرگراه اردبیل – سرچم اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تایما نیوزز، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید از محور اردبیل – سرچم با اعلام این مطلب اظهار کرد : در سال های گذشته با تلاش مضاعف و پیگیری های جدی سعی کردیم تا تمام راه های مواصلاتی استان اردبیل برای ارتقا به بزرگراه و راه اصلی از ردیف اعتبار ملی بهره مند شوند.

وی کار شاخص دوره مدیریت خود را دو اقدام اساسی عنوان و خاطرنشان کرد : توسعه بزرگراه ها و تامین یک هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن شاخص ترین فعالیت بنده در دوران مدیریت بوده که با تلاش همکاران این طرح ها را به نتیجه رسانده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بهره مندی سه پروژه استان را از فاینانس بانکی یادآور شد و گفت : برای بزرگراه اردبیل – سرچم ۴۰۰ میلیارد تومان ، سربند – مشگین شهر ۱۵۰ میلیارد تومان و کلور – درام نیز ۱۵۰ میلیارد تومان منابع بانکی مصوب شده که از این میزان برای محور اردبیل – سرچم۲۰۰ میلیارد تومان تاکنون تخصیص یافته است.

وی گفت : در سال گذشته ۵۴ کیلومتر بزرگراه با حضور مسئولان کشوری افتتاح کردیم و تلاش می کنیم تا در سال جاری نیز حداقل ۷۵ کیلومتر بزرگراه را به شرط تامین منابع آماده بهره برداری کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به پروژه مهم پارس آباد – سربند به طول ۲۰ کیلومتر اظهار کرد : ۱۰ کیلومتر از این مسیر تمام شده و ۱۰ کیلومتر باقی مانده نیز در مراحل پایانی قرار دارد که در صورت تامین اعتبار سال جاری بزرگراه پارس آباد – سربند به شکل کامل زیر بار ترافیک خواهد رفت.

حیدری سختی کار در این مسیر را رفع موانع و جابجایی تاسیسات آب ، برق ، گاز ، تلفن ، سیفون و تداخلات با سازمان میراث فرهنگی یادآور شد و بیان کرد : با تلاش فرمانداران سابق و جدید ، معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار و همکاران ما با انرژی مضاعف جابجایی این تاسیسات و رفع معارض را انجام دادند تا ۲۰ کیلومتر مسیر برای اجرای پروژه آماده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : برای این پروژه از ردیف اعتباری خود ۳.۵ میلیارد تومان و سایر ردیف ها نیز ۱۸ میلیارد تومان تخصیص منابع انجام شده در حالی که ۸۰ میلیارد تومان در این پروژه به پیمانکار بدهی داریم.

وی ادامه داد: احداث باند دوم محور سربند به سمت مشگین شهر نیز از دو سال پیش شروع شده و با پیشرفت کار تا ۲۰ کیلومتر در حال انجام است که با تامین اعتبار در سال جاری این ۲۰ کیلومتر آماده بهره برداری خواهد شد.

حیدری تصریح کرد: برای محور سربند – مشگین شهر تاکنون ۶۵ میلیارد تومان منابع تخصیص یافته در حالی که بالای ۱۳۰ میلیارد تومان پیمانکار طلب دارد.