اردبیل- مدیرکل زندان‌های استان اردبیل گفت: ۶۰ میلیارد تومان با همکاری بنگاه‌های حمایتی برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد تأمین شده است.

به گزارش تایماز نیوز،  یاسر امجدی بعد از ظهر دوشنبه در بازدید از زندان‌های اردبیل با بیان اینکه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی در اولویت قرار دارد، اظهار کرد: در این زمینه گام‌های جدی و اساسی برداشته شده و با همکاری بنگاه‌های حمایتی از ابتدای امسال برای آزادسازی ۱۲۴ زندانی جرایم غیرعمد ۶۰ میلیارد تومان مبلغ محکومیت تأمین شده است.

وی بیان کرد: از این تعداد زندانی ۱۰۸ فقره پرونده مالی، ۴ فقره دیه و ۱۱ فقره محکومیت مربوط به مهریه بود که با تمهیدات به عمل آمده زمینه آزادی ۲۴ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان با تلاش خیران نیک‌اندیش محقق شد.

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل خاطر نشان کرد: میزان محکومیت ۲۴ زندانی آزاد شده در این مراسم بالغ بر ۱۸۷ میلیارد ریال بود که در این مسیر همت بالای خیرین و مسئولین ستاد دیه ستودنی است.

امجدی خواستار اطلاع‌رسانی شفاف از میزان کمک‌های مردمی و تعداد افراد آزاد شده توسط این ستاد شد و افزود: امیدواریم با مشارکت و همکاری‌های همه‌جانبه در راستای آزادسازی زندانیان جرایم مالی غیرعمد بتوانیم موفق عمل کرده و با فراهم‌سازی شرایط آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد مالی شاهد تحقق اهداف مورد نظر در این راستا باشیم.

وی افزود: درصدد هستیم این اقدام خداپسندانه را در جامعه به یک اصل نهادینه و فراگیر تبدیل کنیم و مشکلات جامعه را به حداقل برسانیم که این موضوع بسیار مهم و حائز اهمیت خواهد بود.