بیش از ۱۳ هزار تماس با مرکز احمد کنعان پور ثبت شد مدیرکل امور حقوقی، بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری اردبیل از ثبت بیش از ۱۳ هزار تماس مردمی با مرکز سامد استانداری (سامانه تلفنی ۱۱۱) و پیگیری درخواست های مطرح شده در سال گذشته خبر داد. به گزارش ایرنا،  روز چهارشنبه با بیان […]

بیش از ۱۳ هزار تماس با مرکز احمد کنعان پور ثبت شد

مدیرکل امور حقوقی، بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری اردبیل از ثبت بیش از ۱۳ هزار تماس مردمی با مرکز سامد استانداری (سامانه تلفنی ۱۱۱) و پیگیری درخواست های مطرح شده در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایرنا،  روز چهارشنبه با بیان اینکه سامانه سامد برای پاسداشت و صیانت از حقوق شهروندی، مبارزه با فساد اداری و شفافیت سازی عملکرد استانداری و مدیران راه اندازی شده است. گفت: سامد فرصت ارزشمندی برای برقراری ارتباط بی‌واسطه مردم، مسئولان و دولتمردان است که باید از این بستر در جهت حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی مردم استفاده کرد.وی تشریح کرد: درخواست و شکایت شهروندان به محض تماس آن‌ها در فضای سایبر ثبت و همان روز به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ارجاع می‌شود و دستگاه مربوطه موظف است در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ لازم را برای متقاضی در سامانه ثبت کند.وی با اشاره به اینکه مرکز سامد استانداری اردبیل پارسال در برقراری ارتباط بین مردم و مسئولان و پاسخگویی به مردم عملکرد خوبی داشته است، افزود: سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۶۱ مورد تماس با سامانه تلفنی ۱۱۱ (سامد) استانداری گرفته شده است.او با بیان اینکه از این تعداد هزارو ۵۹۴ فقره درخواست و شکایت بوده است، اظهار کرد: بیشتر موضوعات ثبت شده در سامد مربوط به وام بانکی، درخواست کمک مالی، اشتغال و مسایل و مشکلات اجتماعی و اقتصادی بوده است.مدیرکل امور حقوقی، بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری اردبیل با اشاره به اینکه سه هزار نفر نیز به صورت حضوری به این مرکز مراجعه کرده اند، بیان کرد: پارسال ۲۹۶ ساعت پاسخگویی در این سامانه انجام شده است.

کنعان پور اضافه کرد: ۸۶ جلسه پاسخگویی توسط استاندار اردبیل، فرمانداران، شهرداران و مدیران دستگاههای اجرایی استان به صورت آنلاین و حضوری با هدف افزایش رضایتمندی مردم و رعایت حقوق شهروندی، از دیگر اقدامات این مرکز در سال گذشته بود.وی ادامه داد: دعوت و گفت و گو با ۶۸۴ نفر و رسیدگی به مسائل و مشکلات آنها از جمله دیگر اقدامات مرکز سامد استانداری اردبیل می باشد.شبکه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت یا سامد، یکی از راه‌های برقراری ارتباط مردمی است که تمام شهروندان در نقاط مختلف این خطه می‌توانند ایده‌ها، پیشنهادات، انتقادات، شکایت‌ها و درخواست‌های خود را از دستگاه‌های اجرایی مطرح کنند.هدف از راه‌اندازی این سامانه افزایش مشارکت مردمی در نظارت همگانی و تقویت و تثبیت اعتماد مردم به دولت، افزایش رضایت مردم ازطریق ارتقا کیفیت پاسخگویی دستگاه‌ها و سازمان‌ها، تمرکز زدایی در رسیدگی به مطالبات مردم، ایجاد هماهنگی، وحدت رویه و مدیریت یکپارچه امور ارتباطات مردمی، افزایش سرعت در رسیدگی با بهره‌گیری از سیستم سامد و ضریب نفوذ الکترونیکی ارتباطات مردمی در کشور است.سامانه ارتباط مردم و دولت(سامد) از طریق تماس با تلفن ۱۱۱ آماده دریافت درخواست، گزارش ها، نظرات و پیشنهادهای مردم از دستگاه‌های دولتی و ثبت و بررسی و پیگیری و تحقق آنها در چارچوب قانون و مقررات است.