در جريان سفر استاني رئيس جمهور به اردبيل انجام شد: بازديد معاون و نماينده ويژه وزير صنعت، معدن و تجارت از پروژه‌هاي عمراني در دست اجراي شهرك‌هاي صنعتي شماره ۱ و ۲ اردبيل علي رسوليان كه روز جمعه به‌عنوان نماينده ويژه وزير صنعت، معدن و تجارت در سفر استاني رئيس جمهور و جمعي از وزرا […]

در جريان سفر استاني رئيس جمهور به اردبيل انجام شد:

بازديد معاون و نماينده ويژه وزير صنعت، معدن و تجارت از پروژه‌هاي عمراني در دست اجراي شهرك‌هاي صنعتي شماره ۱ و ۲ اردبيل

علي رسوليان كه روز جمعه به‌عنوان نماينده ويژه وزير صنعت، معدن و تجارت در سفر استاني رئيس جمهور و جمعي از وزرا در اردبيل حضور داشت، از امکانات زیربنایی و آخرین وضعیت زیرساخت‌ها و پروژه‌هاي عمراني شهرك‌هاي صنعتي شماره ۱ و ۲ اردبيل بازدید کرد.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت از پروژه‌هاي عمراني شهرك‌هاي صنعتي شماره ۱ و ۲ اردبيل بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علي رسوليان كه روز جمعه به‌عنوان نماينده ويژه وزير صنعت، معدن و تجارت در سفر استاني رئيس جمهور و جمعي از وزرا در اردبيل حضور داشت، از امکانات زیربنایی و آخرین وضعیت زیرساخت‌ها و پروژه‌هاي عمراني شهرك‌هاي صنعتي شماره ۱ و ۲ اردبيل بازدید کرد.

در این بازدیدها، توضیحات فنی و مسائل و مشکلات احداث زیرساخت‌های این دو شهرك‌ صنعتي ارائه و تصمیمات لازم برای ارتقاء وضعيت كنوني آن اتخاذ شد.

رئيس هيأت مديره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنين با حضور در محل اجراي پروژه احداث مدول دوم تصفيه خانه فاضلاب شهرك صنعتي اردبيل ۲، از نزدیک در جريان روند پيشرفت و كيفيت اجرای پروژه قرار گرفت و بر تكميل آن تا پايان سال جاري تأكيد كرد.

مدول اول اين تصفيه خانه با پالايش ۲۵۰۰ مترمكعب جوابگوي ميزان پساب خروجي واحدهاي توليدي اين شهرك صنعتي نبود كه به همين علت، مدول دوم آن با پالايش ۲۵۰۰ مترمكعب در شبانه روز با اعتباري بالغ بر ۴۰۰ ميليارد ريال از سال گذشته آغاز و با پيشرفت فيزيكي بالاي ۷۰ درصد درحال اجرا مي‌باشد.

رسوليان همچنين در بازديد از فاز سوم شهرك صنعتي اردبيل ۲، با توجه به اتمام زمين قابل واگذاري در فازهاي اول و دوم اين شهرك، بر ضرورت آماده سازي و تكميل زيرساخت‌هاي اين فاز تأكيد كرد.

عمليات اجرايي احداث فاز سوم شهرك صنعتي اردبيل ۲ با مساحت ۲۰۰ هكتار از سال گذشته آغاز شده است كه با توجه به نياز بيش از ۳۰۰۰ ميليارد ريالي اعتبار براي آماده سازي آن و تنگناي مالي شركت شهرك‌هاي صنعتي، مقرر شد تأمين اعتبارات مناسب براي تكميل زيرساخت‌هاي شهرك‌ها و نواحي صنعتي، از جمله شهرك صنعتي مذكور در اولويت مصوبات سفر رئيس جمهور به استان اردبيل قرار گيرد.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در ادامه، ضمن بازديد ميداني از شهرك صنعتي اردبيل ۱، مشكلات اين شهرك صنعتي را از نزديك مورد بررسي و رسيدگي قرار داد.

از جمله مصوبات مهمي كه در جريان سفر استاني رئيس جمهور به اردبيل مورد توجه قرار گرفته و اجراي آن‌ها گام مهمي در حل مشكلات شهرك‌ها و نواحي صنعتي استان اردبيل خواهد بود، مي‌توان به تخصيص اعتبارات مناسب براي احداث تصفيه خانه‌هاي فاضلاب، تكميل ساختمان خدمات فناوري و كسب و كار، ايجاد تأسيسات پست برق و همچنين توسعه زيرساخت‌ها در شهرك‌ها و نواحي صنعتي اشاره نمود كه در صورت تحقق آن، افزايش سرمايه گذاري صنعتي در استان اردبيل را رقم خواهد زد.

پيش از اين در نشست مشترك معاون و نماينده ويژه وزير صنعت، معدن و تجارت با مديركل دفتر بازرسي، نظارت و ارزيابي عملكرد نهاد رياست جمهوري، آخرين وضعيت صنعت، معدن، تجارت، توليد و شهرك‌هاي صنعتي در اردبيل، مشكلات واحدهاي صنعتي و همچنين معضلات زيست محيطي در شهرك‌هاي صنعتي با حضور جمعي از مديران دستگاه‌هاي اجرايي اين استان و نمايندگاني از وزارتخانه‌ها و سازمان‌هاي ذيربط مورد بررسي و تصميم گيري قرار گرفت.

شهرك صنعتي اردبيل ۱ دارای ۶۳ هکتار مساحت است که ۳۹ هکتار آن زمین صنعتی و تمامي ۶۳ هكتار آن دارای سند تفکیکی است.

این شهرک صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز، تلفن و تصفيه خانه فاضلاب برخوردار است و ۳۶۰ قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت ۳۹ هکتار در آن منعقد شده است.

۲۲۰ واحد تولیدی به بهره برداری رسیده در این شهرک صنعتی نیز با سرمایه گذاری يك هزار و ۸۵۳ میلیارد ریال برای دو هزار و ۶۶۰ نفر فرصت شغلی فراهم کرده‌اند.

همچنين شهرك صنعتي اردبيل ۲ دارای ۶۷۳ هکتار مساحت است که ۴۰۰ هکتار آن زمین صنعتی و ۶۰۰ هكتار آن دارای سند تفکیکی است.

این شهرک صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز، تلفن و تصفيه خانه فاضلاب برخوردار است و ۶۶۱ قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت ۳۷۱ هکتار در آن منعقد شده است.

۲۸۶ واحد تولیدی به بهره برداری رسیده در این شهرک صنعتی نیز با سرمایه گذاری ۱۲ هزار و ۸۶۲ میلیارد ریال برای ۷ هزار و ۲۴۲ نفر فرصت شغلی فراهم کرده‌اند.

رئیس‌ جمهور روز جمعه در هشتمین سفر استانی خود وارد فرودگاه پارس‌ آباد مغان در استان اردبیل شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان و استاندار اردبیل قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم رئیسی در این سفر از برخی پروژه‌ها و توانمندی‌های اقتصادی شهرستان پارس‌ آباد مغان و اردبیل بازدید و با نمایندگان اقشار مختلف مردم ديدار خواهد داشت.

همچنین نشست شورای اداری استان اردبیل با حضور رئیس‌ جمهور برگزار می‌شود و وزرای اعزامی به شهرستان‌های مختلف اين استان، گزارش خود را از مسائل و مشکلات مناطق مورد بازدید ارائه خواهند کرد.

رئیس‌ جمهوری را در این سفر، معاونان و شماري از وزرای دولت همراهی می‌کنند.

معاون اجرايي رئيس جمهور، معاون رئيس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه كشور، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،  وزیر راه و شهرسازی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر نیرو، وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی، وزیر امور اقتصادي و دارايي، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاونت اول ریاست جمهوری و رئيس هيأت مديره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان نماينده ويژه وزير صنعت، معدن و تجارت در این سفر به نمایندگی از دولت با مردم شهرستان‌های مختلف استان اردبيل دیدار و در جریان مسائل و مشکلات آن‌ها قرار خواهند گرفت