امام جمعه کاشمر با اشاره به شکل گیری نظم نوین جهانی گفت: جایگاه ایران، غرب را به وحشت انداخته و مصداق آن جنگ رسانه‌ای دشمن است که سعی در اغفال مردم دارد اما پایان این جنگ پرفروغ است چرا که جوانان و نوجوانانی آگاه و جهادی داریم.

به گزارش تایماز نیوز به نقل از پایگاه خبری ترشیز خوان؛ حجت‌الاسلام جواد طاهری در خطبه های نماز جمعه این هفته ۲۰ آبانماه، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: فتنه‌ها در طول تاریخ فراوان بوده است؛ در دوران فتنه بنی امیه، امام صادق (ع) به شیعیان توصیه می‌کردند: « العالم بزمانه لا تهجم علیه اللِّوابس» یعنی در مورد حوادث زمان کسب علم کنید تا فریب نخورید.

امام جمعه شهرستان کاشمر افزود: تأکید روایت امام صادق (ع) بر فریب است چرا که عده‌ایی شعارهای خوب می‌دهند و به ظاهر حرفهای قشنگ می‌زنند که شما را فریب بدهند.

وی بیان داشت: بنی عباس برای اینکه بنی امیه را به زمین بزنند دغلکاری می‌کرد و فریب می‌داد به حدی که عده‌ایی از امام صادق (ع) توقع داشتند که با بنی عباس همراهی کنند؛ تا جایی که به امام می‌گفتند شما که از بنی امیه ناراضی هستید و بنی عباس هم که شعار شما را می‌دهند و «الرضا من آل محمد» شعار بنی عباس است. امام صادق در پاسخ فرمودید «العالم بزمانه» یعنی نسبت به زمان دانا و عالم باشید تا فریب نخورید.

حجت‌الاسلام طاهری با اشاره به درگیری جبهه حق و باطل گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با دانش آموزان فرمودند: ای دانش آموزان نظم نوینی بر جهان حاکم می‌شود در این نظم نوین شما دانش آموزان خودتان را آماده کنید که ایران، نقش آفرین باشد و چه بسا که نقش اساسی را بازی کند.

وی بیان کرد: قبل از انقلاب، رئیس جمهور وقت آمریکا، آیزنهاور سال ۱۳۵۲ که حدود دو الی سه سال از تأسیس اسرائیل گذشته بود و اسرائیلی ها به سمت تهران هم توجه زیادی پیدا کرده بودند آیزنهاور در همان زمان می‌گوید: وقتی به نقشه جهان نگاه می‌کنیم ایران در مهمترین نقطه جهان واقع شده است. هم چهار راه جهانی است؛ وصل کردن چهار طرف دنیا به یکدیگر است و هم از نظر انرژی ذخایری بسیار وسوسه انگیز دارد.

امام جمعه کاشمر افزود: آیزنهاور گفته بود باید مراقب باشیم و اجازه ندهیم که ایران با اتحاد جماهیر شوروی و چین متحد شود و دوم اینکه نباید بگذاریم که ایرانی ها از نظر علمی پیشرفت کنند و این ذخایر کشورشان را به دست بگیرند و به عبارتی این سرمایه نباید به دست ایرانی ها بیفتد و سوم اینکه نباید اجازه دهیم ایران به فکر احیای گذشته خودش، یعنی امپراطوری ایران باشد.

وی گفت: اکنون ایران بر حفظ ایران مسلط شده است؛ در حوزه علم یک حرکت خودباوری را شروع کردیم و برخی از قله ها را هم فتح کرده‌ایم و این وضعیت کنونی ایران است.

حجت‌الاسلام طاهری با اشاره به اتحاد ایران با کشورهای روسیه و چین بیان داشت: ما تاکنون تمام پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه را زیر نظر داشتیم، اما سپاه اخیراً موشکی را آزمایش کرد که بُرد آن ۱۲ هزار و پانصد کیلومتر است.

وی ادامه داد: قوی ترین موشک دنیا که متعلق به آمریکاست ۱۱ هزار کیلومتر بُرد دارد اما موشک ایران، ۱۲ هزار و پانصد کیلومتر بُرد دارد و امتیاز و تفاوت دیگر موشک ما این است که مافوق صوت است و قابل رهگیری نیست.

امام جمعه کاشمر گفت: دشمنان ما فهمیده اند که دیگر صرفا برای حفظ کشورمان موشک نمی‌سازیم بلکه برای موازنه ی قدرت در حوزه ی نظامی با آمریکا رقابت می کنیم و آمادگی داریم آمریکا را در حوزه  نظامی هر موقع قصد کنیم زمین بزنیم.

  وی بیان کرد: نوامچاسکی در دو هفته ی اخیر اعلام کرده است که مراقب باشید دنیا در حال تغییر است و این تغییر به ضرر آمریکا در حال پیشرفت است.

سید حسن نصرالله هم اعلام کرد ما در آستانه یک اتفاق بزرگ و یک تغییر بزرگ هستیم.  امام جمعه کاشمر با اشاره به نابودی جبهه باطل گفت: جنگ ما تنها جنگ اقتصادی نیست بلکه در جنگ رسانه ای هم هستیم. جوانان ما باید با مدیریت جهادی و کار جهادی در جهت رفع مشکلات کشورشان بکوشند و این انتظاری است که مقام معظم رهبری از قشر جوان دارند.

وی یادآور شد: ایران به جایگاهی رسیده است که غرب از آن وحشت دارد و به همین علت تلاش می‌کند با جنگ رسانه‌ایی و اقتصادی باعث یأس و ناامیدی مردم شود بنابراین در این جنگی که پایانش پرفروغ و روشن است دلسرد نشویم و سهم خودمان را ایفا کنیم.