تایماز نیوز به نقل از تجهیز نیوز، برای اینکه به این سوال پاسخ دهم که استراتژی بازاریابی برای فروش بیشتر محصول چیست ؛ ابتدا لازم است که استراتژی بازاریابی برای فروش بیشتر محصول چیست ابتدا لازم است تعریف کوتاهی از بازاریابی ارائه نمایم. بازاریابی مفهومی فراتر از تبلیغات و فروش است. بازاریابی دانش و هنر […]

تایماز نیوز به نقل از تجهیز نیوز، برای اینکه به این سوال پاسخ دهم که استراتژی بازاریابی برای فروش بیشتر محصول چیست ؛ ابتدا لازم است که استراتژی بازاریابی برای فروش بیشتر محصول چیست ابتدا لازم است تعریف کوتاهی از بازاریابی ارائه نمایم.

بازاریابی مفهومی فراتر از تبلیغات و فروش است. بازاریابی دانش و هنر کشف ،خلق و ارائه ی ارزش ، با هدف تأمین نیازهای یک بازار هدف با کسب سود همزمان است. بازاریابی اجرای فعالیت هایی در فضای کسب و کار است که جریان کالا و خدمات را از تولید کننده به سمت مصرف کننده هدایت می کند.

با این تعریف احتمالا معنای استراتژی بازاریابی هم تا حد زیادی روشن گردید.

استراتژی بازاریابی؛ برنامه ی کوتاه یا بلندمدت است که هر شرکتی، برای آموزش و معرفی محصول به مشتریان احتمالی ، ترغیب آنها به خرید و رسیدن به اهداف بازاریابی تعریف شده جانبی می چیند. یعنی به عبارتی استراتژی بازاریابی مثل یک نقشه و راهنماست که همه چیز را نشان می دهد؛ از مخاطب هدف گرفته تا نوع تبلیغات و کانال های ارتباطی و در کل مسیر رسیدن به اهداف کوچک و بزرگ شرکت یا سازمان است.

اگر بخواهم سه راز مطلوب و کاربردی راجع به نحوه بازاریابی به صورت عامیانه بیان نمایم این است که :

  1. باید متعهد باشید.
  2. باید مطمئن باشید.
  3. باید پیگیر باشید.

متعهد بودن؛  به توضیحات و تبلیغاتی که در زمینه محصول یا کالای مورد نظر برای فروش ارائه می دهیم کاملا صادق و راست باشد یا مشتریان جذب شده و وفادار به محصول ما باشند.

در مورد مطمئن بودن؛ نوع کیفیت و مطلوبین محصول خود مطمئن باشیم تا بتوانیم فروشی بالا و سودآور و همیشگی داشته باشیم.

و اما پیگیر بودن؛ جزء موارد اساسی و اصولی است که بعد از فروش محصول که خدمات پس از فروش است، از رضایت یا عدم رضایت مشتری پیگیری نموده و نتیجه را مورد بررسی قرار دهیم.

اگر بخواهم یکسری از مواردی برای استراتژی بازاریابی در موفقیت فروش بیشتر محصول به صورت خلاصه بیان نماییم این است که :

۱)مشتریان خود را بشناسید.

۲)با کارت پستال تبلیغات نمایید.

۳)یک نظر سنجی درست کنید.

۴)به کسب و کارتان شخصیت ببخشید.

۵)از ضرب العجل استفاده کنید.

۶)به صحبت های مشتریان گوش دهید.

۷)برای رسیدن به نتایج شگفت انگیز مشتریان تان را رتبه بندی نمایید.

۸)هرگز فرض نکیند.

۹)پیگیر نیازهای خاص مشتریان تان باشید.

۱۰)در مورد مشتریان تان بیشتر یاد بگیرید.

اینها موارد مختصری از راه حل های پیشنهادی برای استراتژی بازاریابی برای فروش محصول بوده و قطعا روش های بیشتری وجود دارد .

در پایان کلامم باید بگویم که انتخاب بهترین نوع استراتژی بازاریابی برای کسب و کارها و فروش بیشتر محصولات ، به منابع و بودجه ، مخاطبان هدف و نقاط قوت شما گره خورده است و باید بدانیم که ؛چه ابزارهایی را می توانیم با بودجه بازاریابی خود تهیه نماییم ؟ مخاطبان هدف ما به رویکردهای بازاریابی مختلف چطور پاسخ خواهند داد؟

امیدوارم همه افرادی که در کسب و کارهای خود دنبال فروش بیشتر و درآمد عالی هستند نتیجه زحمات خود را بدست آورند.

نویسنده: فاطمه صدقی ثابتمدرس دانشگاه، محقق و پژوهشگر حوزه مدیریت، بازاریابی، کسب و کار و بیمه

  • نویسنده : فاطمه صدقی ثابت