اردبیل جز ۱۰ استان با شیوع بالای کرونا مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در حال حاضر استان اردبیل جز ۱۰ استان با شیوع بالای کرونا قرار دارد. صامت صالحیان در نشست اکیپ‌های نظارت و بازرسی مشترک بهداشت و اصناف در اردبیل اظهار کرد: از اواخر سال گذشته و با شیوع […]

اردبیل جز ۱۰ استان با شیوع بالای کرونا

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در حال حاضر استان اردبیل جز ۱۰ استان با شیوع بالای کرونا قرار دارد.

صامت صالحیان در نشست اکیپ‌های نظارت و بازرسی مشترک بهداشت و اصناف در اردبیل اظهار کرد: از اواخر سال گذشته و با شیوع کرونای جهش یافته انگلیسی وضعیت خطرناکی را در همه مناطق کشور به ویژه استان اردبیل شاهد بودیم که همین روند افزایش بیماران بستری را تا ۵۵۰ نفر بالا برده است.

وی ضرورت اجرای برنامه‌های کنترلی در پیشگیری و کاهش اپیدمی خطرناک کرونا و مهار پیک چهارم را با اعمال تعطیلی‌ها در مشاغل مختلف یادآور شد و تصریح کرد: به نسبت پیک اول تا سوم، سرعت انتشار ویروس بالاست و قطعا خیز خطرناک کرونا را در مناطق مختلف شاهد هستیم.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در حال حاضر استان اردبیل جز ۱۰ استان با شیوع بالای کرونا قرار دارد و از همین رو با همکاری اتاق اصناف و سازمان صمت نسبت به تعطیلی واحدهای صنفی گروه دو، سه و چهار اعلام کردیم و در کنار آن زدن ماسک، دوری از تجمعات و شستن مرتب دست‌ها مورد تاکید و توجه جدی است.

صالحیان به پایین آمدن آمار برپایی مراسم عروسی و عزا و دوری از تجمعات اشاره کرد و افزود: در آستانه ماه مبارک رمضان در کنار تشدید نظارت‌ها بر اصناف تأمین‌کننده مایحتاج مردم، سعی و تلاشمان بر انجام نظارت‌های ناملموس و سرزده است تا چنین واحدهایی در صورت انجام تخلف مورد جریمه قرار گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: به هیچ وجه واحدهای صنفی غیر از گروه یک اجازه فعالیت در شرایط قرمز را ندارند و امیدواریم تمام واحدهای صنفی فعال نیز به چک لیست ۱۲گانه طراحی شده پایبند باشند.

صالحیان به صف‌های طولانی تأمین ارزاق به ویژه مرغ و روغن در هفته‌های گذشته به عنوان یکی از عوامل انتشار ویروس کرونا اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه به مسئولان امر تذکر و توصیه‌های لازم انجام شده تا به طریقی بهتر توزیع ارزاق را انجام دهند تا از بسته شدن صف‌ها و شیوع کرونا جلوگیری شود.