ارجاع پرونده کاندیداهای شوراهای شهر به هیئت نظارت اردبیل رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: امروز با پایان بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت‌های اجرایی،‌ قرار است پرونده آنها به هیئت‌های نظارت شهرستان ارسال شود. بهروز ندایی در جریان بازدید از روند ثبت‌نام داوطلبان شوراهای روستا اظهار کرد: امروز ثبت‌نام ۶۰۰ نفر از کاندیداهای شوراهای روستا […]

ارجاع پرونده کاندیداهای شوراهای شهر به هیئت نظارت

اردبیل رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: امروز با پایان بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت‌های اجرایی،‌ قرار است پرونده آنها به هیئت‌های نظارت شهرستان ارسال شود.

بهروز ندایی در جریان بازدید از روند ثبت‌نام داوطلبان شوراهای روستا اظهار کرد: امروز ثبت‌نام ۶۰۰ نفر از کاندیداهای شوراهای روستا را در سطح استان شاهد بودیم که انتظار می‌رود فردا همزمان با آخرین فرصت ثبت‌نام مراحل نهایی ثبت اطلاعات و همچنین حضور داوطلبان را از روستاهایی که کاندیدایی برای شورای روستا ندارند، شاهد باشیم.
وی تصریح کرد: تاکنون برای حضور در انتخابات شوراهای روستا و تیره‌های عشایری در استان اردبیل سه هزار و ۲۰۰ نفر ثبت‌نام کردند که فردا تا ساعت شش عصر ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات شوراها و عشایر ادامه خواهد داشت و به هیچ وجه این فرصت تمدید نخواهد شد.
رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: با توجه به شرایط کرونایی و ثبت‌نام از طریق اپلیکیشن موبایلی، دفاتر پیشخوان و کامپیوترهای شخصی الزامی برای ارائه برگه‌های عدم سوءپیشینه وجود ندارد و کاندیداها بعد از ثبت‌نام می‌توانند این برگه را ارائه کنند.
ندایی افزود: با اتمام مراحل ثبت‌نام کاندیداهای شوراهای روستا و عشایر، بررسی صلاحیت آنها نیز انجام خواهد شد تا بالاخره اسامی نهایی اعلام و رقابت‌ها را همزمان با ایام تبلیغات شاهد باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: امروز با تمام بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای شهر در هیئت‌های اجرایی و استعلام از مراجع چهارگانه، پرونده این افراد برای تأیید نهایی به هیئت نظارت شهرستان ارجاع شده که امیدواریم تا پایان هفته این مراحل به انجام برسد.
ندایی اضافه کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی در فرآیند انتخابات شوراهای شهر و روستا وجود ندارد و امیدواریم شرایط مطلوبی را در برگزاری انتخابات ۲۸ خردادماه شاهد باشیم.

اعمال محدودیت‌های کرونایی تا ۱۰ روز آینده 
عضو ستاد کرونای استان اردبیل همچنین به شرایط قرمز کرونایی در اردبیل و نمین اشاره کرد و ادامه داد: به غیر از کوثر و نیر، سایر شهرها نیز به رنگ نارنجی درآمدند و از امروز اعمال محدودیت‌های کرونایی در سطح این شهرستان‌ها آغاز می‌شود.
ندایی بیان کرد: قرار است ادارات جلسات خود را با کمتر از ۱۵ نفر برگزار و مأموریت‌های اداری کنسل شده و کارکنان با یک سوم ظرفیت به ارائه خدمات بپردازند.
وی به تعطیلی کامل مشاغل گروه دو، سه و چهار تا ۱۰ روز آینده اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از ازدحام حضور مردم در بانک‌ها و ارائه خدمات، قرار شده بیشتر این خدمات از طریق الکترونیکی و نظام غیرحضوری به انجام برسد.
ندایی به ممنوعیت تردد خودروها از ساعت ۱۰ شب تا سه صبح اشاره کرد و افزود: خودروهایی که قوانین و مقررات و محدودیت‌های کرونایی را رعایت نکنند تا یک میلیون تومان جریمه خواهند شد.
وی تصریح کرد: تعداد بیماران بستری کرونایی در استان به بیش از ۴۵۰ نفر رسیده و انتظار می‌رود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا ۱۰ روز آینده شرایط مطلوب‌تری را در استان شاهد باشیم.