قائم مقام مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: مرحومآیت الله سید هاشم رسولی محلاتی، چهره‌ای بی‌نظیر و بی بدیل از نظر علم و عمل و بهره‌مندی از فضائل و کرامات اخلاقی بودند که توانست لقب کاتب حضرت امام خمینی (ره) را بگیرد. به مناسبت اولین سالگرد رحلت آیت الله […]

قائم مقام مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: مرحومآیت الله سید هاشم رسولی محلاتی، چهره‌ای بی‌نظیر و بی بدیل از نظر علم و عمل و بهره‌مندی از فضائل و کرامات اخلاقی بودند که توانست لقب کاتب حضرت امام خمینی (ره) را بگیرد.

به مناسبت اولین سالگرد رحلت آیت الله سید هاشم رسولی محلاتی نماینده فقید ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، مصاحبه ای کوتاه با حجت الاسلام والمسلمین طه نجفی نژاد ، قائم مقام مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل انجام دادیم که در ذیل می خوانید.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی نژاد به زندگینامه مرحوم آیت الله سید هاشم رسولی محلاتی اشاره می کند و می گوید: آیت‌الله سید هاشم رسولی محلاتی در سال ۱۳۰۸ در محلات (استان مرکزی) متولد شدند. وی تا سن ۱۲ سالگی در محلات زندگی می‌کرد و پس از آن به همراه پدر به قم رفت و در آن‌جا تحصیلات خود را ادامه داد و بعد از آن به تشویق پدر به تحصیلات علوم دینی پرداخت.

قائم مقام مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل به مرد عمل بودن مرحوم آیت الله رسولی محلاتی تاکید می کند و ادامه می دهد: آیت الله محلاتی در دوران تبعید امام به نجف، به این شهر مسافرت می کند تا امام را در جریان فعالیت های انقلاب قرار دهد و بعد از بازگشت از عراقتوسط ساواک دستگیر و زندانی می شود و در سال ۱۳۴۰ از طرف  امام خمینی (ره) مجاز به دریافت وجوه شرعی و تصدی در امور حسبیه می شود.

پس از انقلاب اسلامی ایران او به بیت حضرت امام خمینی (ره) پیوست و مسئولیت های متعددی همچون:  نگارش فرامین مهم اجرایی، نامه‌ها، پیام‌ها و نیز جواب نامه‌های ایشان رابرعهده گرفتند. از سال ۱۳۶۰، نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منصوب شدند و به موازات آن در دانشگاه‌های امام صادق (ع) و دانشکده الهیات دانشگاه تهران نیز کرسی تدریس تاریخ اسلام را برعهده داشتند واز سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۹ هم نخستین رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشوربودند.

وی در ادامه خاطر نشان می کند : آیت الله سيد هاشم رسولي محلاتي نماينده ولي فقيه در بنياد مسكن انقلاب اسلامي بعد از رحلت امام خمینی با ارسال نامه اي به محضر حضرت آيةالله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن ارائه گزارشي از عملكرد ده ساله اين بنياد، در مورد ادامه فعاليت حساب ۱۰۰حضرت امام (قدس سره) كسب تكليف نمودند و متعاقباًحضرت آيت الله خامنه اي نیز با تشكر از خدمات ارزشمند بنیاد مسكن انقلاب اسلامي در امر ياري رساندن به قشر محروم و مستضعف جامعه، طي حكمي آیت الله رسولي محلاتي را در سمت نمايندگي ولي فقيه در اين بنياد ابقاء نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین طه نجفی نژاد، به مرد علم بودن این مرحوم اشاره می کند و می گوید: آیت‌الله رسولی محلاتی از مولفین، مورخین و پژوهشگران برجسته تاریخ معاصراسلام بودند که بیش از ۱۰۰ اثر و تالیفات متعدد آنهم در زمینه های مختلف دینیداشتند.

وی در پایان خاطر نشان می کند: خواسته اصلی و تلاش آیت الله رسولی محلاتی در طول دوران مسئولیت خویش در نهاد انقلابی و حتی تا آخرین لحظات عمر گرانقدر خویش، تحقق اهداف تاسیس و راه اندازی این نهاد انقلابی وتامین مسکن برای محرومینفاقد سرپناهجامعه بود.

و ان شاء الله با توجه به انتصاب شایسته حجت الاسلام و المسلمین روحانی نژاد توسط مقام عظمای ولایت و اشارهمعظم له بهسالها خدمت ایشان در بنیاد مسکن، قطعاً اهتمام به امر رفع نیاز محرومین و مستضعفانبا توان مضاعف ادامه خواهد داشت.