فاز اول احداث پیاده‌راه فرهنگی_گردشگری بندر کیاشهر به مساحت معادل ۳۰۰۰ متر مربع آغاز شد.

به‌گزارش  پایگاه خبری  تایماز نیوز به نقب از پایگاه خبری گیل فام ، «مرتضی عاطفی» شهردار از آغاز فاز اول احداث پیاده‌راه این شهر بندری در خیابان پل چوبی خبر داد.

وی علت انتخاب این محل را تراکم بالای کاربری‌های گردشگری عنوان کرد و گفت: در جانمایی پیاده‌راه نکته حائز اهمیت، مباحث جاذب جمعیت (شهروند و گردشگر) از جمله تالاب بین‌المللی بوجاق که هر سال بخصوص در فصول سرد سال پذیرای پرندگان مهاجر است، پل چوبی که به‌عنوان گذرگاهی جذاب به ساحل منتهی می‌شود و حضور کسبه بومی برای ارائه محصولات محلی و صنایع دستی، در نظر گرفته شده است.

شهردار بندر کیاشهر فضاهای پیاده‌مدار شهری را موجب پویا نمودن شهر خواند و توضیح داد: یکی از اهداف مدیریت شهری، ارتقاء کیفیت محیطی و بصری است که در صدر برنامه‌های شهرداری قرار دارد.

عاطفی در ادامه تشریح کرد: مهم‌ترین محل برای فعالیت‌، شور، تحرک زندگی و کشف و ارائه جاذبه‌های شهری، پیاده‌راه است و بدین منظور پس از بررسی‌های کارشناسی در نقاط مختلف، این محل برای اجرای پروژه انتخاب شد.

این مقام مسئول همچنین اظهار کرد: فضاهای فرهنگی_توریستی شهری در انتقال آداب و سنن نقش مهمی را ایفا می‌کنند و به عنوان عنصر بنیادین در عصر جهانی شدن و تبادل سرمایه، مورد توجه هستند و در همین راستا تلاش‌های قابل توجهی برای خلق فضایی موثر جهت جذب گردشگر و سرمایه‌گذار، رونق اقتصادی کیاشهروندان و ایجاد اشتغال، صورت گرفته است.

گفتنی است از مزایای دیگر این پروژه می‌توان به ارائه صنایع دستی و عرضه و معرفی فرهنگ غذایی شهر، برگزاری جشن‌ها و جشنوارهای بومی، محلی و آیینی و در نهایت خلق مکانی جدید جهت فرهنگ‌سازی با برند شهری، اشاره کرد.

لازم‌به‌توضیح‌است؛ در پیاده‌راه فرهنگی‌_گردشگری بندر کیاشهر، توجه به مبلمان و المان‌های شهری از اهمیت ویژه برخوردار است. همچنین طبق زمان‌بندی برنامه‌ریزی‌ شده، پس از پایان فاز اول، فاز تکمیلی آن نیز اجرایی می‌شود.

 

بابک خاصه خان