- تاکید بر افزایش تولید آبزیان در شهرستان اردبیل با همراهی و مساعدت نمایندگان محترم مجلس
محمد الهبخش، مدیرکل شیلات استان اردبیل، از بازدید میدانی ظرفیتهای آبزیپروری منطقه هیر به همراه احد بیوته نماینده محترم مردم شهرستانهای اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی خبر داد.
در این بازدید که با هدف بررسی میدانی توانمندیها و فرصتهای توسعه آبزیپروری در منطقه هیر انجام شد، از چند استخر ذخیره آب کشاورزی نیز بازدید به عمل آمد و ظرفیتهای موجود این منطقه برای توسعه فعالیتهای شیلاتی مورد ارزیابی قرار گرفت.
مدیرکل شیلات استان اردبیل در حاشیه این بازدید با اشاره به قابلیتهای مناسب منطقه هیر در حوزه آبزیپروری اظهار کرد: این منطقه از ظرفیتهای قابل توجهی برای توسعه فعالیتهای شیلاتی، بهویژه بهرهگیری از استخرهای ذخیره آب کشاورزی در راستای تولید آبزیان برخوردار است و میتوان با برنامهریزی مناسب، زمینه رونق تولید و اشتغال در این بخش را بیش از پیش فراهم کرد.
الهبخش با تأکید بر اهمیت حمایت از سرمایهگذاری در بخش شیلات افزود: برای بهرهبرداری مؤثر از ظرفیتهای موجود، حمایتهای لازم در جهت تسهیل شرایط سرمایهگذاری و همچنین ارائه تسهیلات به سرمایهگذاران ضروری است.
وی همچنین خواستار حمایت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در این زمینه شد و گفت: انتظار میرود با همراهی و حمایتهای مؤثر، بسترهای لازم برای توسعه سرمایهگذاری در حوزه شیلات و آبزیپروری منطقه فراهم شود تا شاهد رشد اقتصادی، افزایش تولید و ایجاد فرصتهای شغلی جدید در این مناطق باشیم.


Sunday, 28 June , 2026